دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )
فهرست

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت ) – بهتر بودن زمانی معنا پیدا می کند که بخواهیم یه محصول را در شرایطی کاملا برابر استفاده کنیم. لذا باید توجه داشت که کاربرد گروت سیمانی و گروت اپوکسی متفاوت می باشد. از این رو مقایسه این دو محصول درست نیست. لذا اگر بخواهیم در یک شرایط که هر دو محصول یعنی گروت سیمانی و گروت اپوکسی پاسخگوی نیازهای پروژه می باشند یکی را انتخاب کنیم، بی شک گروت سیمانی به علت قیمت بسیار پایین تر گزینه مناسب تری می باشد.

گروت چیست

در سنوات پیش به طور معمول نیاز به گروت برای پر کردن فضاهایی مانند زیر بیس پلیت ها، با استفاده از ساخت ملات در کارگاه و استفاده از افزودنی منبط کننده انجام می شد. با گذر زمان و اشتباهات مکرر اجرایی که باعث می شد مقاومت و کیفیت ملات های اجرایی پایین بوده و از سوی دیگر نیاز به مشخصات و مقاومت بالا در این ملات مصرف این محصول به صورت ملات های اماده در امد.

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )

در حال حاضر گروت به ملات های آماده مصرفی گفته می شود که دارای روانی بالا برای نفوذ ، مقاومت بالا برای باربری در محل های با تنش زیاد و سهولت اجرا می باشند.  گروت ها بسته به نوع ان ( اپوکسی یا پایه سیمانی ) دارای ترکیبات مختلف و اجزا مختلفی می باشند. که در ادامه به شرح انواع گروت خواهیم پرداخت.

 

گروت سیمانی چیست ( گروت G1 و G2  )

گروت سیمانی به ملات های اماده ی مصرفی گفته می شود که متشکل از سیمان، افزودنی های لازم و سنگدانه های سیلیسی دانه بندی می باشد. دانه بندی این محصولات به نحوی صورت گرفته که با پیوستگی لازم بتواند با حداقل نسبت آب به سیمان روانی بالا و مقاومت بالایی کسب نماید. این ملات فاقد جمع شدگی که لازمه پر کردن فضا های خالی می باشد هستند.

گروت های سیمانی برای مصرف نیاز به اختلاط با آب داشته و میزان آب مصرفی بین 3 تا 4 لیتر برای هر کیسه بیت و پنج کیلوگرمی می باشد. با توجه به ضخامت مورد نظر گروت ریزی ، گروت در دو تیپ دانه بندی تولید ، ارائه و مصرف می گردد. تیپ یک گروت جی 1 بوده که برای ضخامت های تا 5 سانت می باشد. تیپ دو گرید جی 2 بوده که با توجه درشت تر بودن دانه بندی مناسب برای ضخمات 5 تا 10 سانتیمتر می باشند. گروت های پایه سیمانی مانند همه مواد سیمانی نیاز مند کیورینگ و عمل آوری هستند.

 

کاربرد گروت سیمانی ( گروت جی 1 و جی 2 )

گروت های پایه سیمانی برای بارهای فشاری طراحی شده اند. گروت های سیمانی با توجه به اینکه غیر مسلح می باشند باید در محل هایی استفاده شوند که بارگذاری بر روی آنها به صورت فشاری باشد. بنابراین گروت های سیمانی ماهیتا برای همه کاربردهای عمومی ساختمانی و صنعتی مناسب هستند مگر جاهایی که محدودیت های خاصی وجود دارد که می بایست از گروت اپوکسی استفاده نمود. از جمله موارد گروت سیمانی می توان به آتم های ذیل اشاره کرد.

  • پر کردن زیر صفحات بیس پیلیت
  • ترمیم سطوح بتنی به خصوص در کف
  • پر کردن فضا های خالی
  • نصب بولت و میلگرد

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )

گروت اپوکسی چیست ( گروت جی 3 )

گروت های اپوکسی نوعی ملات هستند که ماده چسباننده در انها رزین اپوکسی می باشد. رزین های اپوکسی برای واکنس و سخت شدن نیاز به هاردنر می باشند. بنابراین این نوع گروت ها دارای سه جز فیلر ( سنگ دانه ها ) رزین اپوکسی و هاردنر هستند. گروت اپوکسی با نسبت اجرا مختلف ارائه می شوند که در کیفیت و مشخصات ان موثر می باشد.

گروت اپوکسی دارای خصوصیات متفاوت تری نسبت به گروت پایه سیمانی می باشد که استفاده از آن را با وجود هزینه های بسیار بیشتر در پروژه ها الزامی می کند. از جمله این خصوصیات می توان به کسب مقاومت سریع ، مقاومت در برابر بارهای دینامیکی، مقاومت خوب حتی در ضخمات کم ، مقاومت شیمیایی بالا . از این رو باید گفت استفاده از گروت اپوکسی در جاهایی که نیاز به این خصوصیات است بر گروت سیمانی ارحج می باشد.

مقاله های بتن:  قیمت فروش پودر گروت

 

کاربرد گروت اپوکسی (G3)

گروت اپوکسی یا گروت G3 با توجه به خصوصیات فوق الذکر بیشترین مصرف را در صنایع دارد. جایی که به علت شرایط بهره برداری نیاز به موارد مذکور می باشد. برخی از موارد مصرف گروت اپوکسی شامل آیتم های ذیل می باشد.

  • تعمیر بتن در محل هایی که دارای محدودیت زمانی است یا مقاومت شیمیایی نیاز است
  • نصب تجهیزات صنعتی و دارای لرزش و بار دینامیکی مانند الکتروموتورها
  • نصب مخازن با وزن زیاد
  • نصب بولت و میلگرد
  • پر کردن زیر شاسی تجهیزات صنعتی

 

قیمت گروت سیمانی

قیمت گروت سیمانی در حال حضار در حدود 5000 تا 7000 تومان برای هر کیلوگرم می باشد. لذا هر کیسه بیست و پنج کیلوگرمی در حدود 125000 تومان می باشد. لذا برای اطلاعا از قیمت دقیق می توانید با بخش بازرگانی و تولد کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرمائید.

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )

قیمت گروت اپوکسی

گروت های اپوکسی در بسته بندی های 20 کیلوگرمی ارائه می شوند. هر کیلوگرم گروت اپوکسی بین 70000 تومان تا 80000 تومان می باشد. یعنی هر بسته بیست کیلوگرمی شامل سه جز ، یک میلیون و چهارصد هزار تومان می باشد.

 

روش اجرای گروت ریزی

گروت ریزی یا اجرای گروت به صورت کلی به دو روش دستی و تزریق گروت انجام می شود. روش تزریق معمولا در مواقعی که نیاز به نفوذ زیاد یا کمی ضخامت است صورت می گیرد. چرا که روانی گروت به حدی نیست که در ضخامت های پایین یا طول های خیلی زیاد نفوذ کند. از این رو در محلهای مذکور باید تزریق صورت پذیرد تا از پر شدن محل اطمینان حاصل شود. ولی در هر دو روش اجرای گروت ریزی شامل مراحل ذیل می باشد.

  • تمیز کاری سطح گروت ریزی – سطح کار زیر و فلز باید عاری از هر گونه گرد و غبار و روغن و آلودگی باشد
  • قالب بندی محدوده گروت ریزی – قالب های از هر طرف 5 سانتیمتر بزرگتر و ارتفاع ان تا یک سانتیمتر بیش از ارتفاع مورد نظر برای گروت ریزی باشد. بهتر است قالب های چوبی یا فلزی باشد تا آب گروت را جذب نکند.
  • آماده سازی گروت با همزن برقی – گروت های پایه سیمانی برابر دیتا شیت به مقدار ذکر شده با آب مخلوط تا ترکیبی روان و یکنواخت حاصل شود. گروت اپوکسی نیز در ابتدا دو جز رزین با هم مخلوط و خوب مخلوط و سپس جز سنگی اضافه و خوب اختلاط صورت گرفته تا مخلوطی روان و همگن ایجاد و به دست آید.
  • گروت ریزی – در این مرحله گروت بسته به شرایط در محل به روش دستی یا تزریق اجرا می گردد. در صورت اجرای گروت سیمانی باید کیورینگ تا سه روز انجام شود. گروت اپوکسی پس از سه روز قابل بهره بارگذاری و هفت روز بهره برداری می باشد و گروت سیمانی بعد از 28 روز

 

فروش گروت اپوکسی و سیمانی

ارموزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید گروت و فروش گروت فعالیت می کنند ولی باید توجه داشت که کیفیت و سلامت گروت همواره مورد تاکید و دارای اهمیت است. فروش اینترنتی گروت نیز لازم است با آگاهی صورت گیرد ولی توصیه نمی شود چرا که باید گروت قابلیت تست داشته باشد که زمان تست گروت چندین روزه است که عملا این امر عودت گروت بی کیفیت را با مشکل روبرو می کند. بنابراین همواره بهتر است خرید گروت از شرکت های تولید کننده و به صورت مستقیم و پس از رویت مشخصات فنی و مشاوره با کارشناسان تخصصی تهیه شود.

گروت سیمانی بهتر است یا گروت اپوکسی ( انواع گروت )

تولید کننده گروت اپوکسی و گروت سیمانی

شرکت رایحه بتن سبز بخش تولیدی و بازرگانی هلدینگ کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران می باشد. این شرکت تولید کننده انواع گروت اپوکسی و سیمانی با کیفیت و با قیمت رقابتی است. همچنین این شرکت تولید کننده انواع افزودنی بتن و سایر مواد شیمیایی صنعت ساختمان و مرتبط با بتن با بالاترین استانداردها می باشد. شما می توانید برای مشاوره و دریافت دیتا شیت و تهیه انواع گروت ، اخذ قیمت فروش گروت با بخش بازرگانی و فروش این هلدینگ ( 09120916271-09120916272) تماس حاصل فرمائید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود