مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

قیمت گروت | گروت سیمانی

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

خرید افزودنی معدنی خاکستر بادی Flay Ash
فهرست

قیمت گروت – انواع گروت چیست ؟ 

گروت ها به ملات های آماده ای گفته می شوند که برای مصارف صنعتی یا ساختمانی طراحی شده اند. این ملات ها یا گروت ها بر دو پایه اصلی سیمانی و اپوکسی می باشند. این ملات ها به صورت یک ، دو و سه جزئی تولید و ارائه و مصرف می شوند. گروت های پایه سیمانی بتنی بر ترکیباتی از سیمان ، سنگدانه های سیلیسی با دانه بندی مناسب، روان کننده بتن و برخی افزودنی های خاص می باشد. گروت های اپوکسی نیز ترکیبی از رزین و هاردنر اپوکسی با نسبت های مناسب و فیلر که شامل جزئی شامل سنگدانه و سایر افزودنی های لازم به عنوان پرکننده می باشد.

 

قیمت گروت | گروت سیمانی
گروت اپوکسی Dezoflow 650

مزایای گروت ها :

  • روانی بالا
  • بدون ترک خوردگی
  • مقاومت بالا
  • کسب مقاومت سریع
  • بدون جمع شدگی

 

کاربرد های گروت چیست ؟ – مصارف گروت

  • پر کردن فضای خالی زیر بیس پلیت ها
  • نصب تجهیزات صنعتی ، الکتروموتورها ، ماشین آلات
  • نصب ریل ها
  • نصب بولت ، میلگرد و آرماتورها
  • ترمیم و تعمیر سازه های بتنی
  • پر کردن محل بولت ها
  • ماهیچه کشی در سازه های بتنی
  • پرکردن انکرباکس ها
  • رگلاژ تجهیزات صنعتی

 

گروت سیمانی چیست ؟

گروت سیمانی نوعی از گروت می باشد که ماده چسباننده اصلی آن سیمان می باشد. این محصول به صورت نرمال تک جزئی می باشد. این محصولات به صورت کیسه ای ( کیسه های بیست ، بیست و پنج یا سی کیلویی ) ارائه می شوند. کاربرد اصلی گروت های پایه سیمانی عمدتا برای پرکردن زیر صفحات بیس پلیت ، تعمیر سازه های بتنی ، پر کردن محل بولت ها می باشد.

 

وزن مخصوص گروت پایه سیمانی چقدر است ؟

وزن مخصوص گروت های پایه سیمانی در حدود 2000 تا 2200 کیلوگرم در مترمکعب می باشد.

وزن مخصوص گروت

میزان آب مورد نیاز برای هر کیسه گروت پایه سیمانی چقدر است ؟

اگر کیسه های گروت رو بیست و پنج کیلوگرم فرض کنیم ، برای هر کیسه گروت سیمانی در حدود 3 تا 4 لیتر آب ، بسته به روانی مورد نیاز لازم است. البته این یک عدد تقریبی است که می تواند در تولیدات کارخانه های مختلف کمی تغیر کند.

 

مقاومت فشاری گروت سیمانی چقدر است ؟

گروت سیمانی می تواند با مقاومت های متفاوتی تولید و ارائه شود. از این رو برای میزان مقاومت باید به دیتاشیت محصول مراجعه نمود. ولی مقاومت گروت نباید کمتر از بتن بستر باشد. به طور معمول گروت پایه سیمانی باید مقاومت بیش از 500 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد. بهتر است پیش از استفاده تست مقاومت فشاری در نمونه 5*5 بر روی گروت انجام شود.

 

کیورینگ گروت پایه سیمانی چند روز است ؟

گروت پایه سیمانی باید مانند بتن در برابر گرما و یخ زدگی محافظت شود. گروت باید به میزان 7 روز مرطوب نگهداشته شود. این امر در فصول گرم از اهمیت بالاتری برخودار است. از گروت ریزی در زمان هایی که دما کمتر از 5 درجه سانتیگراد است خود داری شود چون می تواند باعث یخ زدگی شود. در دو حالت ممکن است به علت ضخمات پایین گروت و غیر مسلح بودن گروت شاهدت ترک خوردگی و پوک شدن گروت پس از سخت شدن باشیم.

 

انواع گروت سیمانی چیست ؟

گروت های سیمانی در دانه بندی های مختلفی تولید می شوند . گروت های پایه سیمانی به صورت نرمال در دو گردی جی 1 و جی 2 ارائه می شوند. گرید گروت جی 1 برای ضخامت های تا 4 سانتیمتر و گرید گروت جی 2 برای ضخامت های تا 10 سانتیمتر استفاده می شوند. این امر به علت اندازه سنگدانه مصرفی در گروت می باشد.

 

ترکیبات گروت های سیمانی چیست ؟

گروت های سیمانی شامل ترکیبات سگندانه با دانه بندی های مختلف ، سیمان ، میکروسیلیس ، پودر فوق روان کننده بتن ، پودر آلومینات و سایر افزودنی های لازم می باشد. میزان این مصالح بسته به فرمولاسیون کارخانه های مختلف متفاوت است. معمولا سنگدانه های مصرفی در گروت از نوع سیلیس و شکسته می باشد.

مقاله های بتن:  وزن مخصوص گروت

گروت چیست - روش اجرای گروت

روش مصرف گروت سیمانی چگونه است ؟

آماده سازی

ابتدا میزان آب مورد نیاز در سطل و یا میکسر ریخته شده و سپس بخش پودر به آن اضافه شده و همزمان اختلاط انجام می شود. این امر تا حصول مخلوطی یک دست ادامه می یابد. آماده سازی ممکن است بین سه تا پنج دقیق ادامه یابد. بسته به حجم گروت ریزی مورد نیاز اختلا با همزن برقی و یا با میکسر انجام می گردد.

اجرای گروت ریزی و قراردهی گروت در جای خود

پیش از گروت ریزی سطح باید به خوبی تمیز و عاری از گرد و غبار ، روغن و آلودگی باشد. اطراف ناحیه گروت ریزی باید به حدود مناسبی محصور باشد. برای این امر باید قالب بندی انجام شود. در گروت ریزی زیر بیس پلیت ها باید قالب با فاصله پنج تا ده سانتیمتر از بیس پلیت و با ارتفاع کمی بیشتر از بیس پلیت بسته شود. سطح قالب با استفاده از روغن قالب آغشته شود.

می توان برای فیکس کردن قالب ها از گچ یا گوه استفاده نمود. سپس گروت در محل ریخته می شود. اگر ضخامت گروت ریزی کم و یا ابعاد گروت ریزی زیاد باشد باید گروت ریزی به صورت تزریقی با استفاده از پمپ های ویژه  تحت فشار صورت پذیرد. لذا اگر ابعاد کم و ضخمات زیاد باشد می توان گروت ریزی با روانی مناسب به صورت دستی از یک سمت و زدن ضربه بیس پلیت برای اطمینان از حصول پرشدن زیر صفحه انجام داد.

بدیهی است که استفاده از پمپ و تزریق روشی کارآمد تر و مناسب تر برای گروت ریزی می باشد . ولی با توجه به هزینه های مربوطه در کارهای کوچک بعضا این امر اقتصادی و مقدور نیست.

از تماس گروت با پوست و چشم و بلعیدن آن جود داری گردد. بهتر است در زمان استفاده از ماسک ، دستکش و عینک ایمنی استفاده شود. در صورت تماس باچشم به سرعت با آب زیاد چشم خود را شسته و به پزشک مراجعه نماید.

 

روش و زمان نگهداری از گروت به چه نحو است ؟

گروت نیز مانند سایر مواد سیمانی باید به دور از رطوبت ، به دور از تابش مستقیم آفتاب ، به دور از یخ زدگی و در بازه دمایی 5 تا 35 درجه سانتیگراد نگهداری شود. زمان بهینه نگهداری از گروت با توجه به پایه سیمانی بودن شش ماه در بسته بندی اولیه است. در زمان های بیشتر بهتر است پیش از مصرف تست های لازم انجام شود.

 

قیمت گروت سیمانی چقدر است ؟ فروش اینترنتی گروت قیمت گروت 25 کیلوگرمی

در حال حاضر گروت نیز مانند همه مواد و مصالح موجود در بازار به شدت متغییر است. به همین دلیل بخش فروش اینترنتی گروت از سایت حذف شده است. از این رو شما می توانید برای آگاهی از قیمت دقیق با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرماید. ولی برای یک راهنمایی در زمان نگارش این متن ، قیمت هر کیلوگرم گروت سیمانی ( قیمت سیمان گروت ) بین 5500 تا 9500 تومان می باشد. برای آگاهی از قیمت بسته بیست و پنج کیلویی گروت باید قیمت واحد را در عدد 25 ضرب کرد.

 

خرید گروت

 

خرید گروت

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت تولیدی رایحه بتن سبز ) از جمله شرکت های معتبر تولید کننده انواع گروت می باشد. شما می توانید برای مشاوره ، دریات مشخات فنی ، اخذ لیست قیمت فروش انواع گروت و خرید گروت اپوکسی و گروت سیمانی با بخش بازرگانی مجموعه ( 44618462 – 44618379 – 09120916272 ) تماس حاصل فرمائید.

همچنین شما می توانید برای مشاوره و اجرای عملیات گروت ریزی به صورت دستی و یا به روش تزریق با پمپ گروت ریزی با بخش مهندسی مجموعه ( شرکت مهندسی ژؤف تابان مهر ) تماس حاصل فرمائید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود