مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

انواع ژل میکروسیلیس بتن | خرید ژل میکروسیلیس

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

انواع ژل میکروسیلیس
فهرست

انواع ژل میکروسیلیس بتن | خرید ژل میکروسیلیس

در حال حاضر افزودنی های بتن نقش غیر قابل انکاری در ساخت ، بتن ریزی و دوام سازه های بتنی دارند. افزودنی های بتن دارای انواع مختلفی می باشند. از جمله پر مصرف ترین افزودنی های بتن رایج در ایران ، انواع ژل میکروسیلیس می باشد. ژل میکروسیلیس به علت خصوصیات و پارمتر های مثبتی که دارد مصرفی روز افزون در پروژه های عمرانی به خصوص سازه های صنعتی و دارای اهمیت داومی می باشد.

 

ژل میکروسیلیس چیست و کاربرد آن ؟

ژل میکروسیلیس چیست

امروزه به همان اندازه که مشخصات بتن در حین ساخت مورد توجه متخصصین می باشد ، دوام آن نیز مورد توجه می باشد. چرا که با توجه به صرف هزینه های هنگفت در ساخت پروژه های عمرانی و اهمیت استراتژیک آنها ، حفظ آنها در دوره بهره برداری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تحقق این امر با توجه به انواع عوامل مخرب بتن و مکانیزم تاثیر گذاری آنها بر بتن ، می توان مهمترین فاکتور در دوام بتن را نفوذپذیری بتن دانست.

چرا عمده عوامل مخرب بتن برای واکنش یا نیاز به حضور آب دارند یا برای ورود به بتن نیازمند حمل و نفوذ به همراه آب نفوذی به بتن می باشند. بنابراین با کنترل و به حداقل رساندن نفوذ آب به بتن می توان تا حد زیادی از حفظ دوام در زمان تعریف شده اطمینان حاصل کرد. البته باید توجه داشت که در هر طور تعمیر و نگهداری امری جدایی ناپذیر برای تعمین عمر مفید و حتی افزایش عمر تعیین شده سازه می باشد.

 

انواع ژل میکروسیلیس بتن | خرید ژل میکروسیلیس
ژل میکروسیلیس Dezomix 4500

مزایای ژل میکروسیلیس

نقش انواع ژل میکروسیلیس در کاهش نفوذپذیری بتن

از جمله کارامد و موثر ترین راهکارهای کاهش نفوذپذیری بتن ، حداقل رساندن نسبت آب به سیمان است. این امر در شرایط معمول به علت حداقل های لازم جهت اجرای و تراکم نمی تواند از حدی پایین تر اجرایی باشد. از این رو استفاده از انواع افزودنیهای بتن ضروری است. افزودنی های کاهنده آب به خصوص افزودنی های بتن بر پایه کربوکسیلات می توانند تا نسبت آب به سیمان را تا 35 درصد کاهش دهند و علاوه بر کاهش شدید نسبت آب به سیمان و به تبع نفوذپذیری باعث افزایش مقاومت گردند. در کنار این امر استفاده از پودر میکروسیلیس به عنوان یک پوزولان با عملکردی متفاوت نیز می تواند به کاهش نفوذپذیری و  افزایش مقاومت الکتریکی بیانجامد.

امروزه با توجه به خصوصیات این دو محصول ، ترکیبی از این دو ، با عنوان ژل میکروسیلیس توسط تولیدکنندگان افزودنی های بتن ارائه و مورد استفاده قرار می گیرد .  ژل میکروسیلیس که با ترکیب هایی متفاوت از این دو محصول و سایر محصولات جانبی ارائه می گردد باعث کاهش نفوذپذیری و افزایش مقاومت و نیز دوام بالای سازه های بتن می گردد.

 

ترکیبات ژل میکروسیلیس چیست ؟

ترکیبات ژل میکروسیلیس متشکل از پودر میکروسیلیس ، افزودنی روان کننده یا فوق روان کننده بتن ، الیاف پلی پرولپین بتن ، ضد کپک ، آب و سایر افزودنی های مجاز است. این شرکت از فوق روان کننده بتن پلی کروبکسیلات در محصولات تولیدی خود استفاده می کند . اما برخی از شرکت ها از سایر انواع روان کننده یا فوق روان کننده های بتن استفاده می کنند.

ژل میکروسیلیس چیست
استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن

بسته بندی ژل میکروسیلیس

ژل های میکروسیلیس به طور نرمال در سطل های 25 کیلوگرمی بسته بندی و عرضه می گردند. همچنین این امکان وجود دارد که برخی از تولید کنندگان این محصول را در کیسه های پلاستیکی نفوذناپذیر ارائه دهند.

 

مقدار مصرف ژل میکروسیلیس در بتن

واقعیت این است که در واقع میزان مصرف ژل های میکروسیلیس براساس میزان و نوع افزودنی فوق روان کننده تعیین می گردد. یعنی با توجه به نوع فوق روان کننده مصرفی و مقدار آن در ترکیب ژل میکروسیلیس ، مقدار مصرف ژل میکروسیلیس می تواند در بازه 1 تا 10 درصد وزن سیمانی مصرفی متغییر باشد. ولی باید توجه ویژه داشت که در واقع آن چه باید مد نظر قرار گیرد مقدار مصرف میکروسیلیس در بتن است. چرا که در یک ژل میکروسیلیس استاندارد در شرایط نرمال بین چهل تا پنجاه درصد می تواند میکروسیلیس وجود داشته باشد.

مقاله های بتن:  چیپینگ بتن (chipping) چیست؟

بنابراین با توجه به اینکه حداقل میزان مصرف در سازه های با احتمال خوردگی بالا پنج درصد در نظر گرفته شده است باید از ژل میکروسیلیس استفاده شود که این مقدار میکروسیلیس را در بتن تامین نماید. بنابراین صرفا مصرف کمتر و تامین روانی ملاک نیست. مگر در پروژه هایی که صرفا هدف روانی باشد. بنابراین بهترین دوز مصرف در ژل های میکروسیلیس استفاده از دوز مصرف ده درصد برای تامین پنج درصد میکروسیلیس می باشد. البته این امر برای سازه های در معرض خوردگی به خصوص سازه های در مجاور سواحل خلیج فارس صادق است.

 

استاندارد ژل میکروسیلیس چیست ؟

در حال حاضر افزودنی ژل میکروسیلیس به تنهایی فاقد استاندارد ملی ایران می باشد. ولی اثرات آن مانند نفوذپذیری و نفوذیون کلر و مقاومت و روانی بتن را می توان از استاندارد های مربوط اندازه گیری نمود.

 

روش نگهداری ژل میکروسیلیس چیست ؟

ژل میکروسیلیس نیز مانند همه مواد شیمیایی باید در شرایط بهینه نگهداری شود . به دور از تابش مستقیم آفتاب و خورشید ، دمای 5 تا 35 درجه سانتیگراد ، به دور از یخ زدگی باشند.

 

قیمت ژل میکروسیلیس چقدر است ؟ فروش اینترنتی ژل میکروسیلیس ؟

قیمت ژل های میکروسیلیس نیز در حال حاضر به علت نوسانات شدید قیمت در بازار متغییر است. به همین دلیل بخش فروش آنلاین سایت غیر فعال گردیده است. ولی در زمان نگارش این مطلب قیمت های ژل میکروسیلیس بسته به مقدار و سایر پارامترهای تاثیر گذار در حدود هشت تا پانزده هزار تومان برای هر کیلوگرم می باشد.

 

خرید ژل میکروسیلیس -قیمت ژل میکروسیلیس
روش مصرف ژل میکروسیلیس

روش مصرف ژل میکروسیلیس چگونه است ؟

ژل میکروسیلیس باید پیش از مصرف همزده شده و سپس به بتن اضافه شود. پس از اضافه شدن به بتن باید در حدود سه تا پنج دقیقه در بتن میکس شود. زمان اضافه شدن در بتن می تواند در بچینگ و یا پایکار و محل مصرف اتفاق بیافتد. در صورت زیاد بودن فاصله حمل ، اضافه شدن می تواند در دو مرحله صورت بپذیرد.

 

انواع روش های مصرف دوده میکروسیلیس چیست ؟

میکروسیلیس به سه حالت زیر در بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

دوده میکروسیلیس ( دوده سیلیسی ) به سه صورت پودر ، دوغاب و ژل در بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معایب ژل میکروسیلیس بتن

شاید بزرگترین مشکل و معایب ژل میکروسیلیس را بتوان نامنشخص بودن ترکیبات آن و درصد مصالح موجود در ان و نیز تنظیم مورد نیاز یا دوز مورد نظر مصرف میکروسیلیس دانست. این امر با برخی آزمایشهای خاص قابل تعیین است. لذا در پروژه های کوچک این امر موضوعی پیچیده و پر هزینه و زمانبر به حساب می آید. لذا همواره بهتر است تهیه ژل میکروسیلیس را از شرکت های معتبر با ارائه آنالیز مصالح و مواد اولیه تشکیل دهنده و نیز تست های اولیه کارگاهی تهیه و مصرف نمود.

 

روش ساخت ژل میکروسیلیس بتن

روش ساخت ژل میکروسیلیس پیچیدگی های نسبی و نیازمند تجهیزات لازم است. لذا بهتر آن است که این محصول به خصوص در پروژه کوچک و متوسط به صورت آماده خریداری شود. لذا در پروژه با ابعاد بزرگ که توجیح برای تولید با هزینه لازم وجود دارد امکان تولید ان وجود دارد. لذا باید دقت لازم در این خصوص صورت گیرد تا همگنی لازم در اجزا صورت پذیرد.

 

 

ژل میکروسیلیس - پاورژل میکروسیلیکا
خرید ژل میکروسیلیس بتن

خرید ژل میکروسیلیس بتن

کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت تولیدی رایحه بتن سبز ) از جمله شرکت های معتبر تولید کننده افزودنی های بتن و دارای نشان ملی استاندارد برای افزودنی های بتنی می باشد. شما می تواندی برای مشاوره در زمینه انواع افزودنی های بتن و ژل میکروسیلیس و فوق روان کننده بتن ، دریافت مشخصات فنی ژل میکروسیلیس ، اخذ لیست قیمت و خرید انواع افزودنی های بتن و ژل میکروسیلیس با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462 – 44618379 – 09120916272 ) تماس حاصل فرمائید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود