مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

فوق روان کننده بتن چیست | خرید فوق روان کننده بتن

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

روش های نگهداری روان کننده بتن
فهرست

فوق روان کننده بتن چیست و انواع کاربرد آنها

بی شک از جمله مهمترین موارد در ساخت و اجرای بتن های نوین ، استفاده از افزودنی های بتن ( فوق روان کننده بتن ) است. افزودنی های بتن دارای انواع مختلفی می باشند که هریک می توانند کارآیی لازم را بسته به اتظارات و خواص مورد نیاز در بتن تازه و سخت شده تامین نمایند.

در یک جمع بندی کلی ، با توجه به خواص اتبات شده کاهش نسبت آب به سیمان در بتن و مزیت های اجرایی فراوان ، به نظر می رسد مهمترین افزودنی بتن شناخته شده در تامین کیفیت بتن کاهنده های آب بتن یا فوق روان کننده های آب می باشد.

فوق روان کننده های بتن از جمله پر کاربرد ترین افزودنی های بتن شیمیایی می باشند که به واسطه خصوصیات موثر و کاربردی در بتن های تازه و بتن های سخت جایگاه ویژه ای در صنعت بتن پیدا کرده اند.فوق روان کننده های بتن با دو عنوان فوق روان کننده و یا فوق کاهنده های آب  در بتن شاخته می شوند.

فوق روان کننده های بتن ، با توجه به میسر نمودن کاهش نسبت آب به سیمان و به تبع کاهش نفوذپذیری بتن باعث خصوصیات منحصر به فرد از جمله افزایش مقاومت بتن ، افزایش دوام بتن و … می گردد ، دارای انواع مختلفی می باشد.

فوق روان کننده های بتن معمول در این ایران شامل انواع روان کننده های پایه لیگنو سولفونات ، فوق روان کننده پایه ملامین ، فوق روان کننده پایه نفتالین و فوق روان کننده های نسل جدید بر پایه انواع پلی کربوکسیلات می باشد.

فوق روان کننده های مذکور در حالت اولیه به صورت پودر می باشد که برای سهولت مصرف در کارخانجات و کارگاه با اختلاط و محلول کردن در آب به صورت مایع به مصرف می رسد. فوق روان کننده های بتن بسته به درصد مواد جامد عملکرد و میزان مصرف های مختلفی دارد. ولی به طور کلی این امر منحصر به کاهش میزان آب مصرفی ( یا افزایش روانی و کارآیی ) از 5 تا 35 درصد ، می باشد. از این رو لازم است در زمان مصرف ، ارزیابی های لازم فنی و آزمایشگاهی صورت پذیرد تا نتیجه دلخواه و میزان مصرف به دست آید.

 

فوق روان کننده بتن چیست | خرید فوق روان کننده بتن

مزایای استفاده از فوق روان کننده بتن چیست ؟

فوق روان کننده های بتن با توجه به مکانیزم روان کنندگی خود که بسته به پایه ان متفاوت می باشد باعث افزایش روانی بتن می گردند. این امر می تواند به دو صورت به بتن کمک کند. در بخش اول می تواند با ثابت نگه داشتن روانی باعث کاهش نسبت آب به سیمان و به تبع آن افزایش مقاومت و کاهش نفوذپذیری بتن گردد. و در بخش بعد می تواند با ثابت نگه داشتن نسبت آب به سیمان باعث روانی بیشتر بتن و افزایش کارآیی ، تراکم بهتر ، اجرای بهتر و کیفیت بهتر بتن ریزی گردد.

در بسیاری از مواقع هم این امکان وجود دارد که شرایطی حد وسط مد نظر قرار گیرد. و  نسبت آب به سیمان تا حدودی کاهش و روانی نیز افزایش یابد. این امر  می تواند علاوه بر تراکم بهتر بتن که بتن مقاومت و نفوذپذیری کمتر می انجامد و کیفیت سطحی بتن را بتن های اکسپوز بهبود می بخشد باعث نفوذ پذیری کمتر بتن و به تبع آن دوام بهتر بتن در برابر اغلب عوامل خورنده و مخرب در بتن مانند سولفات ها ، کلر ، تبلور نمک ، واکنش قلیایی ، ذوب و یخ و … گردد.

 

استفاده از فوق روان کننده به صورت پودری بهتر است یا به صورت مایع ؟

استفاده فوق روان کننده های بتن به صورت پودری و یا مایع بستگی به کاربرد آنها دارد . به طور کلی در بتن ریزی ها استفاده از مایع می تواند بهتر و به اختلاط کامل تر و یکپارچه تری بیانجامد. ولی در زمانی که قصد داریم از فوق روان کننده ها در محصولات آماده مانند انواع گروت ها ، ترمیم کننده ها ، ملات های ضد حریق و امثال آنها استفاده کنیم ، پودر آنها کاربرد دارد. البته این یک قائده کلی است و این امر می تواند بسته به نظر مصرف کننده و با توجه به ملاحظات پروژه متغییر باشد.

 

مقدار مصرف فوق روان کننده های بتن چقدر است ؟

فوق روان کننده ها بسته به غلظت آنها و نیز پایه فوق روان کننده و نیز انتظارات ما از عملکرد آنها دارای میزان مصرف های متفاوتی می باشند. به طور نمونه ، برای حالت استاندارد در فوق روان کننده های نفتالینی میزان مصرف 0.8 تا 2 درصد در نظر گرفته می شود. این بازه مصرفی برای این تعریف شده است که میزان دقیق بسته به شرایط مقتضی پروژه ، مشخصات بتن ، و شرایط مصرف در این بازه مصرفی بالا و پایین شود. در خارج از این بازه باید با احتیاط و انجام آزمایش های لازم اقدام نمود.

میزان مصرف فوق روان کننده های پایه ملامین تقریبا در همین بازه می باشد. ولی در فوق روان کننده ها بر پایه پلی کربوکسیلات ، بسته به غلظت و مواد جامد ، میزان مصرف در بازه 0.2 تا 1.5 درصد مقدار مصرف سیمان مصرفی متغییر است. باید توجه داشت که میزان مصرف افزودنی های بتن همواره درصدی از مصالح سیمانی مصرفی در هر مترمکعب بتن در نظر گرفته می شود. در بین فوق روان کننده های بتن ، فوق روان کننده های بتن بر پایه پلی کربوکسیلات به غلظت روان کنندگی بالا نیازمند دقت عمل بالا برای جلوگیری از جداشدگی و آب انداختگی می باشند.

مقدار مصرف روان کننده بتن - قیمت فوق روان کننده شیمی ساختمان

میزان کاهش آب با استفاده از فوق روان کننده های بتن چقدر است ؟

میزان کاهش آب در بتن ، بسته به نوع فوق روان کننده متغییر است. این میزان از 12 درصد تا 35 درصد متغییر است. کمترین میزان کاهش میزان آب مصرفی مربطو به فوق روان کننده نفتالینی و ملامینی با حداقل میزان مصرف و بیشترین میزان کاهش آب مصرفی مربوط به فوق روان کننده های کربوکسیلاتی با دورز مصرف بهینه می باشد.

مقاله های بتن:  بهترین مارک روان کننده بتن

 

رنگ فوق روان کننده های مصرفی چیست ؟

فوق روان کننده های بسته به پایه های آنها دارای رنگ های متفاوتی می باشند. این رنگ می تواند از قهوه ای تیره ، قهوه ای روشن ، کهربایی ، زرد ، بدون رنگ ، سفید و … باشد. همچنین این امکان وجود دارد که برخی از تولید کنندگان با اضافه نموده پیگمنت به آنها ، فوق روان کننده ها را با رنگ دلخواه خود برای ایجاد وجه تمایز تولید نمایند.

 

آزمایش های فوق روان کننده های بتن چیست ؟

در فوق روان کننده های بتن آزمایش های شامل دو بخش تعیین میزان بهینه مصرف در بتن در حین طرح اختلاط  و آزمایش های کنترل کیفی مانند دانسیته ، میزان مواد جامد ، اسیدیته ، رنگ و … می باشند.

 

استاندارد های فوق روان کننده های بتن چیست ؟

استاندارد فوق روان کننده های بتن در ایران استاندارد ملی 2930 می باشد که اخذ و به کارگیری آن برای تولیدکنندگان اجباری می باشد. همچنین استاندارد های مختلف خارجی در این زمینه از جمله ASTM C494 ،  EN 934 و … موجود است.

 

بهترین زمان استفاده از فوق روان کننده های بتن چیست ؟ نحوه استفاده از روان کننده بتن

فوق روان کننده های بتن را بسته به طرح اخلتاط ، نسبت آب به سیمان ، اسلامپ مورد نیاز ، فاصله حمل ، دمای هوا و …. ، می توان در بچینگ و یا در پایکار به بتن اضافه نمود. همچنین این امکان وجود دارد در فواصل حمل طولانی ، بخشی از فوق روان کننده در بچینگ به بتن اضافه و بخش دیگری از آن در پای کار بتن بتن اضافه گردد.

مقدار مصرف فوق روان کننده بتن - قیمت روان کننده بتن ترب

بهترین مارک روان کننده بتن بهترین فوق روان کننده بتن

امروزه چیزی به نام بهترین به خصوص در حوزه مهندسی وجود ندارد. چرا که مهمترین بخش لازم انطباق محصول با شرایط پروژه با اقتصادی ترین شرایط ممکن است. از این رو باید همواره برای تعیین بهترین محصول از جمله بهترین مارک یا بهترین نوع فوق روان کننده بتن از تست های کارگاهی بهره گرفت. به خصوص که در حال حاضر انواع مختلفی از شرکت های تولیدی زیر زمینی دارای استاندارد و غیر استاندارد وجود دارد. و حتی در شرکت های معتبر نیز ممکن است با مشاوره غیر اصولی شاهد عملکرد نامناسب محصولات از جمله فوق روان کننده بتن باشیم.

 

انواع فوق روان کننده های بتن از نظر زمان گیرش چیست ؟

فوق روان کننده های بتن در سه گرید زودگیر ، نوترال و دیرگیر کننده تولید و ارائه می شوند. این بدان معناست که این محصولات علاوه بر خواص فوق روان کنندگی دارای خواص مذکور نیر می باشند.

 

بسته بندی فوق روان کننده های بتن چگونه است ؟

فوق روان کننده های بتن به طور معمول در گالن های بیست لیتری ، بشکه های دویست لیتری و یا فالوین های هزار و صد لیتری ارائه می گردند.

قیمت روان کننده بتن آبادگران - قیمت روان کننده بتن دیجی کالا

قیمت انواع فوق روان کننده های بتن خرید اینترنتی فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده های بتن بسته به پایه آنها از یک سو و از سوی دیگر بر پایه غلظت و درصد مواد جامد دارای قیمت های مختلفی می باشند. در حال حاضر به علت نوسانات قیمت قیمت های به شدت در حال تغییر است . از این رو بخش فروش اینترنتی این شرکت غیر فعال می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع فوق روان کننده و خرید آنها با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن یاران تماس حاصل فرمائید.

 

شرایط و مدت نگهداری فوق روان کننده های بتن به چه صورت است ؟

فوق روان کننده های بتن نیز مانند همه موارد شیمیایی بتن نیازمند دقت در نگهداری می باشند . این محصولات باید به دور از رطوبت ، بدور از تابش مستقیم آفتاب ، و در بازه دمایی 5 تا 35 درجه سانتیگراد نگهداری شوند. در صورت نگهداری در این شرایط استاندارد این محصولات قابلیت نگهداری تا دوازده ماه را دارا می باشند.

 

ایمنی و بهداشت فوق روان کننده های بتن چگونه است ؟

در صورت تماس پوست با این محصولات باید به سرعت آن بخش با آب و صابون به خوبی شسته شود. از تماس این محصولات با چشم و نیز از بلعیدن آنها جدا خودداری فرمائید.

 

خرید فوق روان کننده بتن خرید روان کننده بتن

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت تولیدی رایحه بتن سبز ) تولید کننده انواع فوق روان کننده های بتن با نشان ملی استاندارد می باشد. شما می توانید برای مشاوره ، دریافت مشخصات فنی ، اخذ لیست قیمت انواع فوق روان کننده های بتن و خرید فوق روان کننده بتن با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462 – 44618379 – 09120916272 ) تماس حاصل فرمائید.

خرید روان کننده بتن - بهترین فوق روان کننده بتن

مضرات روان کننده بتن

مهمترین مضرات روان کننده بتن یا فوق روان کننده بتن می تواند مربوط به استفاده بیش از اندازه باشد. فوق روان کننده های بتن در حال مصرف بهینه برای بتن مضر نیستند و باعث سهولت در اجرا و افزایش مقاومت با کاهش نسبت آب به سیمان می شوند. لذا در صورت مصرف بیش از حد به خصوص در انواعی مانند لیگنو ها می تواند باعث تاخیر بیش حد در گیرش بتن حتی تا چندین روز گردد. یا با روانی بیش از حد و طرح اختلاط نامناسب باعث جداشدگی گردد.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود