مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

چسب بتن چیست | قیمت فروش انواع چسب بتن

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

قیمت فروش انواع چسب بتن
فهرست

چسب بتن چیست | قیمت فروش انواع چسب بتن

چسب بتن چیست – قیمت فروش انواع چسب بتن؟  چسب بتن با انواع پلیمری گفته می شوند که در ترکیب با بتن و یا به صورت کمکی در کنار بتن برای ایجاد خواص چسبندگی ، افزایش مقاومت خمشی و کاهش نفوذپذیری بتن و پیونددهندگی با بتن قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب های بتن دارای انواع مختلفی دارند که به تبع ان کاربرد و محل مصرف ، میزان مصرف و روش مصرف انواع چسب بتن تغییر می کند.

انوع چسب بتن مورد استفاده در بتن و صنعت ساختمان را به موارد ذیل تقسیم می کنیم.

 

چسب بتن چیست | قیمت فروش انواع چسب بتن

 

نکته اینکه ، چسب بتن در این مطلب ، چسب بتن با کاربرد های مستقیم می باشد و ممکن است انواع مختلفی دیگر وجود داشته باشد که در مجاورت بتن و برای کاربری های خاص مورد استفاده قرار گیرد که از موضوع این بحث خارج است.

  • چسب های پودری بر پایه استایرن : این چسب به صورت عمومی برای استفاده در ملات های اماده ، چسب های کاشی و مانند انها مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب بیشتر برای افزایش خواص چسبندگی به ملات ها کاربرد دارند.
  • چسب های پایه لاتکس یا اکرلیک : این چسب ها که عموما به صورت مایع و شیری رنگ می باشند به بتن به عنوان افزودنی بتن یا ملات اضافه می شوند. هدف از اضافه کردن این نوع چسب بتن افزایش خواص چسبندگی ، افزایش مقاومت خمشی و کاهش نفوذپذیری و یا آب بندی می باشد. این نوع چسب های بتن در گرید های مختلفی تولید می شوند که برخی از آنها دارای خواص آب بندی و پایداری بیشتری می باشند. همچنین از نوع چسب های به عنوان لایه پیوند دهنده تن قدیم و جدید در تعمیرات های غیر سازه ای نیز استفاده می گردد.
  • چسب های اپوکسی بتن: این نوع چسب های بتن به صورت دو جزئی و دارای دو بخش رزین و هاردنر می باشد. این چسب ها که با افزودنی های لازم بهینه می شوند به نحوی طراحی و تولید می گردند که عموما به عنوان لایه پیوند دهنده بتن قدیم به جدید در درز و تعمیرات های سازه ای به کارگرفته می شوند.

 

مقدار مصرف چسب بتن

همانطور که در بالا توضیح داده شد چسب های بتن دارای انواع مختلفی می باشد از این رو میزان مصرف آنها نیز متفاوت است. چسب های پودری معمولا بسته به فرمولاسیون محصول و نوع محصول دارای مصرفی حدود 1 تا 2 کیلوگرم در هر هزار کیلوگرم می باشند.

چسب های لاتکس یا اکرلیکی بتن نیز در صورتی که به عنوان افزودنی به ملات یا بتن اضافه شوند بسته به خلوص و کاربری ، دارای مقدار مصرفی حدود 5 تا 10 درصد سیمان مصرفی می باشند. همچنین زمانی که به عنوان لایه پیوند دهنده بتن قدیم و جید به کار گرفته می شوند میزان مصرف این نوع چسب بتن در حدود 200 تا 250 گرم در مترمربع می باشد.

در بخش چسب های اپوکسی بتن که عمدتا به عنوان لایه پیوند دهنده مورد استفاده قرار می گیرند ، میزان مصرف بسته به کیفیت سطح بتن قدیم و نیز روش اعمال ، میزان مصرف بین 500 تا 1000 گرم در مترمربع می باشد.

 

آب بندی با چسب آب بندی بتن

 

چسب بتن ضد آب مخلوط سیمان و چسب بتن

چسب بتن ضد آب یا چسب بتن آب بندی معمولا به چسب های پایه اکرلیک یا  چسب های بتن لاتکس گفته می شود.  این نوع چسب بتن هم به صورت پوشش های آماده به بازار عرضه می گردد. هم به عنوان افزودنی بین 5 تا 10 درصد سیمان مصرفی به بتن یا ملات اضافه می گردد. در برخی مواقع نیز برخی سازندگان استخر نیز از این نوع چسب بتن در ترکیب با سیمان و ماسه به عنوان لایه آب بند استفاده می نمایند. برای این امر پیشنهاد این شرکت استفاده از چسب آب بندی Dezobond P-2200 می باشد.

مقاله های بتن:  تراک میکسر چیست ؟

 

چسب بتن برای استخر

همانطور که در بالا گفته شد از چسب بتن برای آب بندی می توان استفاده کرد. چسب بتن Dezobond P-2200 ، هم این قابلیت را دارد که به عنوان یک محصول ب بندی قوی به بتن استخر اضافه شود و هم این امکان را دارد تا با ترکیب سیمان و ماسه در قالب یک پلاستر آب بند ، بر روی سطح استخر اجرا و باعث آب بندی استخر گردد.

 

طرز تهیه چسب بتن

چسب بتن را می توانید از تولیدکنندگان معتبر تهیه نماید. کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران یکی از معتبر و تخصصی ترین شرکت های تولید کننده مواد آب بندی و ترمیمی بتن می باشد که شما می توانید در صورت نیاز برای مشاوره و خرید انواع مواد ترمیم کننده بتن و نیز چسب بتن و مواد آب بندی بتن  و تهیه چسب بتن با این شرکت تماس حاصل کنید.

 

استفاده از چسب بتن در دوغاب

از چسب های لاتکس یا اکرلیکی می توان در دوغاب کاشی و سرامیک کاری و یا نصب سنگ برای افزایش چسبندگی استفاده کرد. میزان مصرف مناسب در این مواقع 5 درصد وزن سیمان مصرفی می باشد. باید توجه داشت این مقدار از آب مصرفی کاسته شود. این امر باعث آب بندی ، افزایش مقاومت و چسبندگی بهتر ملات و دوغاب می گردد.

 

چسب بتن برای دوغاب

 

نحوه استفاده از چسب بتن

بسته به نوع چسب بتن و نیز کاربرد مورد نر روش مصرف و استفاده از آن نیز متفاوت است. چسب های لاتکس که به عنوان افزودنی از انها استفاده می شوند می تواند با کسر مقدار مصرف از آب مصرفی در گام آخر به بتن و ملات اضافه شوند.

همچنین در زمانی که قصد استفاده از چسب اپوکسی بتن و یا چسب لاتکس به عنوان لایه پیوند دهنده بتن قدیم را داریم ، می بایست آن را بر روی سطح بتن موود با برس یا غلطک اعمال کنیم. در زمان اجرای چسب اپوکسی باید مقدار اعمال شوند که بتن یا ملات حداکثر 25 دقیقه پس از اعمال بر روی آن اجرا شود.

 

قیمت چسب بتن قیمت فروش چسب بتن

با توجه به موارد گفته شده، پیشنهاد می گردد ابتدا برای مصرف چسب بتن با بخش فنی این شرکت مشاوره نماید تا چسب بتن مناسب کار خود را انتخاب نماید. مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت تولیدی رایحه بتن سبز ) یکی از شرکت های تولید کنده معتبر در زمینه انواع محصولات شیمیایی ساختمان، از جمله چسب اپوکسی بتن، چسب آب بندی بتن ، چسب لاتکس می باشد. شما می توانید برای دریافت مشخصات فنی و استعلام قیمت به روز انواع چسب بتن و نیز خرید چسب بتن با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود