دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

مشاوره و اجرای کف پوش اپوکسی , پلی یورتان و پلی یورا

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

کف پوش اپوکسی
فهرست

 کف پوش اپوکسی , پلی یورتان و پلی یورا چیست ؟

امروزه به دلایل مختلفی از افزایش مقاوم سایشی، بهداشتی بودن، مقاومت شیمیایی و اسیدی، مقاومت در برابر ضربه ، شیستشو، محافظت در برابر خوردگی، زیبایی و غیره از انواع کف پوش ها در صایع و ساختمان و پروزه های عمرانی استفاده می شود. از جمله موارد مصارف انواع کف پوش ها می توان به انواع سالن های تولید، آزمایشگاه ها ، تصفیه خانه ها ، انبارها ، ساختمان های تجاری ، پارکینگ ها ، سالن های مواد غذایی ، سالن های تولید مواد شیمیایی و غیره اشاره کرد.

مشاوره و اجرای کف پوش اپوکسی , پلی یورتان و پلی یورا

انواع مختلفی از کف پوش های صنعتی وجود داشته و شناخته شده است. که هر بک بسته به شرایط بهره برداری و محیطی می تواند مورد استفاده قرار گرفته و مناسب باشند. لذا باید توجه داشت در انتخاب کف پوش های همواره باید کفپوش مناسب با کمترین هزینه مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر رفع نیازهای مورد نظر ، دوام لازم تامین و کمترین هزینه صورت گیرد. انواع کف پوش رو می توان به دو زیر شاخته کف پوش های رزینی و کف پوش های پایه سیمانی تقسیم کرد. که هر یک از این دو شاخه خود دارای انواع مختلفی می باشند.

مشاوره و اجرای کف پوش اپوکسی , پلی یورتان و پلی یورا
اجرای کف پوش پلی یورتان

کف پوش های رزینی را می توان به موارد ذیل تقسیم کرد

  • انواع کف پوش های اپوکسی
  • کف پوش پلی یورتان
  • کف پوش پلی اوره
  • کف پوش های پایه سیلیکاتی

مشخصه خاص کف پوش های پایه رزینی را می توان به اجرای انها بر روی بتن یا سطح پس از بتن ریزی و یا بر روی سطح موجود و نیز ضخامت پایین این نوع برشمرد. این کف پوش ها به صورت یکپارچه و به دارای تنوع رنگی ( به جز نوع سیلیکات لیتیم ) می باشند. این کف پوش های قابلیت شستشو با تی مرطوب ، عایق رطوبت پس از خشک شدن به صورت فشار مثبت می باشند.

لذا باید توجه نمود که هر یک از این نوع از کف پوش های رزینی نیز دارای محدودیت های و مزایایی می باشند. به طور مثال ، کف پوش های اپوکسی که خود می تواند در گرید های مختلف مانند ضد اسید ، آنتی استاتیک و معمولی اجرا شوند باید در محیط سربسته اجرا شوند. این محصولات دارای مقاومت شیمیایی بالایی می باشند. دارای تنوع رنگ بود و دوام خوبی دارند.

کف پوش های پلی یورتان ، امکان اجرا در محیط سرباز را داشته ، دارای تنوع رنگ ، اجرای یکپارچه ، مقاومت بالا بوده ، ولی مقاومت شیمیایی آنها کمتر اپوکسی ها است.

مقاله های بتن:  دستورالعمل نحوه ي ارزيابي و پذيرش بتن از نظر انطباق با مقاومت مشخصه فشاري

قیمت کف پوش اپوکسی و پلی یورتان

کف پوش های پلی اوره ، به خصوص از نوع گرم اجرای دارای مشخصات مکانیکی بسیار بالایی بوده و مهمترین خصیصه ان کسب مقاومت سریع ان و قابلیت بهره برداری سریع می باشد.

در پوشش سیلیکاتی ، کف پوش فاقد لایه مجزا بوده و بدون رنگ است و پس از ساب بتن ، جذب لایه سطحی بتن می شود و باعث افزایش کفیت مقاومت شیمیایی ، کاهش نفوذ پذیری و افزایش مقاومت مکانیکی و زیبایی سطح می شود.

باید توجه داشت در زمان اجرای کف پوش های رزینی باید رطوبت سطح و بتن نزدیک به صرف بوده و بتن دارای فشار منفی آب نباشد و عملا نمی توان آن را بر روی بتن تازه اجرا نمود. سطح تمیز باشد. و این کف پوش ها در برابر ضربه شدید و خراشیدگی آسیب پذیر هستند. چرا که ضخامت آنها پایین است. به طور معمول سه نوع کف پوش اول در سه لایه و با ضخامت سه میلیمتر یا 3000 میکرون اجرا می گردند. لایه های آن شامل پرایمر ، لایه میانی یا ماستیک و لایه نهایی یا رویه می باشد.

 

قیمت کف پوش اپوکسی و پلی یورتان

شما می توانید برای مشاوره و اجرای کف پوش اپوکسی و پلی یورتان و یا خرید کف پوش اپوکسی برای فضا های انبار ، بیمارستان ، پارکینگ و غیره با بخش مهندسی مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاص فرمائید.

 

کف پوش های پایه سیمانی را نیز به دو بخش زیر تقسیم نمود 

  • کف پوش های هارد ملات
  • کف پوش های خشکه پاشی

مهمترین خصیصه این کف پوش ها لزوم اجرای انها به صورت همزمان با بتن ریزی می باشد. مهمترین نکته در این نوع کف پوش مقاومت های مکانیکی بالاتر نسبت به نوع رزینی و نیز هزینه به مراتب پایین تر است.

کف پوش آرملات

تولید کننده و اجرا کننده کف پوشش های اپوکسی ، پلی یورتان و بتنی

هلدینگ کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ، در بخش تولید ( شرکت رایحه بتن سبز ) از جمله تولید کنندگان انواع کف پوش های رزینی و سیمانی می باشد. شما می توانید جهت مشاوره و تهیه انواع محصولات مربوط با بخش بازرگانی و فروش این شرکت تماس حاصل فرمائید. همچنین بخش مهندسی این هلدینگ ( شرکت مهندسی ژرف تابان مهر ) مجری انواع کف پوش های موجود می باشد. که می تواند در صورت نیاز با کارفرمایان و پیمانکاران محترم همکاری نماید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود