دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

مشاوره و اجرای کرگیری , کاشت میلگرد (آرماتور)‌ و بولت در بتن

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

Digging for concrete
فهرست

کاشت میلگرد چیست ؟

مشاوره و اجرای کرگیری , کاشت میلگرد (آرماتور)‌ و بولت در بتن – شاید امروزه کاشت میلگرد، انگر ها و بولت به امری عادی و رومزه برای مهندسین تبدیل شده باشد. اما مهندسینی که کمی تجربه بیشتری دارند و شروع کار انها به سالهای پیش از سال 80 بر می گردد حتما تجربه و یا می دانند که در صورت بروز مشکلات و اشتباهات در اجرای بولت و میلگردها و یا نیاز به اعمال تغییرات با چه چالش هایی می توانست روبرو شد. این امر گاهی می توانست نجر به تخریب بخش هایی از سازه یا بتن ریزی منجر شود.

از این رو به جرات می توان گفت در آن دوره زمانی ، معرفی و ورود چسب های کاشت میلگرد و تکنولوژی آن در ساخت سازه های شهری و صنعتی ، تا چه حد به فرآیند تسهیل ساخت و سازه ها و حل مشکلات کمک کرد.

کاشت میلگرد، بولت و انکرها کاربردها و به دلایل مختلفی می تواند مورد نیاز و اتفاق بیافتد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

 

مشاوره و اجرای کرگیری , کاشت میلگرد (آرماتور)‌ و بولت در بتن

موارد استفاده از کاشت میلگرد

  • تعمیر و تقویت سازه ها
  • رفع مشکلات ناشی از اجرای ناصحیح
  • نصب تجهیزات ساختمانی و تجهیزات صنعتی
  • ایجاد تغییرات در نقشه ها و اجرای المان ها جدید
  • اجرای بخش های جدید در سازه های موجود

بعضی از کاربردهای ذکر شده می توانند اختیاری و یا از روی اجبار باشند. به این معنی که ممکن از برخی به علت تسهیل اجرایی منوط به اجرای کاشت در بعد از اجرای سازه شده باشد. ولی برخی مانند انجام تعمیرات و مقاومت سازی یا رفع اشتباهات و ایجاد تغییرات و سازه های جدید به تبع ناخواسته و بنا به نیاز می باشد.

مزیت های کاشت میلگرد

شاید بزرگترین مزیت در کاشت میگردها و بولتها را بتوان به سرعت در اجرا و بهره برداری ، عدم نیاز به تخریب و ایجاد حفرات بزرگ و به تبع ایجاد ترک و آسیب به سازه ، سولت در اجرا و کیفیت قابل کنترل دانست. شاید برخی به یاد داشته باشند که در زمان هایی برای کاشت میلگردها در نواحی محدود نیاز به حفر حفره های با عمق و قطر زیاد برای نصب با گروت می بود.

این امر به علت وجود میلگرد ، نیاز به خم در انتهای میلگرد یا بولت ، نیاز به حداقل 14 روز تا کسب مقاومت نسبتی گروت و … عملا بسیار سخت و با صعوبت می بود. حال اگر این امر را بتوان در یه ستون یا تیر بتنی تصور کرد حتما امکان پذیر نمی بود.چون فضا لازم و گیرداری مورد نظر تامین نمی گردید.

لذا در تکنولوژی جدید دیگر نه نیازی به حفر سوراخ های با عمق زیاد و قطر بالا می باشد نه نیاز به زمان زیاد برای دوره کیورینگ ونه خم آنتهای میلگرد یا بولت.

مقاله های بتن:  آرماتور بند

انواع چسب کاشت میلگرد

امروزه انواع مختلفی از چسب های رزینی در بازار موجود می باشد که اکثر بر پایه اپوکسی یا پلی استر می باشند. این چسب ها یا به صورت بسته های سطلی به صورت دو یا سه جزئی و یا به صورت کاتریجی و دو جزئی می باشند.

به تبع اکثر این چسب ها می توانند کیفیت مناسبی داشته باشند یا می توان کیفیت آنها را جدا از نام و برند با تست های لازم مانند کشش میلگرد کنترل کرد تا نتایج مورد نظر تامین شود.

اصولا استفاده از چسب های کاتریجی به علت اختلاط دقیق و سهولت در اجرا و اختلاط و حداقل پرت ، گزینه مناسبتری بر شمره می شوند لذا همواره به علت مباحث اقتصادی چسب های در بسته بندی های سطلی نیز مورد توجه بوده اند.

چسب کاشت میلگرد هیلتی

بهترین برند چسب کاشت میلگرد

باید توجه داشت که به اعتقاد این شرکت چیزی به نام بهترین برند وجود ندارد و انچه موید چسب مناسب است تست می باشد. چرا که بهترین چسب ها نیز به علت نگهداری نامناسب یا اجرا نامناسب می توانند نتایج غیرقابل قبولی بدهند. لذا لازم است یک کارفرما به جای صرف هزینه های بالا برای نامهای معرف و برند های گران ، با استفاده از تست های لازم چسب مورد نیاز را انتخاب نماید. چرا که حداقل نویسنده مطلب تجربه زیادی از پروژه هایی را دارد که چسب های پر آوازه به علل مختلف دارای جوابدهی لازم در پروژه ها نبوده اند.

لذا چسب خوب ، چسبی است که نتایج دلخواه را پاسخگو باشد.

 

کاشت میلگرد
استفاده از کاشت میلگرد در ژاکت بتنی

بخش تولیدی هلدینگ کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت رایحه بتن سبز ) چسب های کاشت میلگرد و بولت را در دو نوع سلطی دو و سه جزئی و نیز کاترجی تولید و ارائه می نماید که شما ی توانید برای مشاوره ، دریافت قیمت و محصول و یا تست با بخش بازرگانی این شرکت تماس بگیرد.

همچنین بخش مهندسی این هلدینگ ( شرکت ژرف تابان مهر ) با تجارب 20 ساله ، آمادگی خود را جهت اجرای پروژه های مورد نظر کارفرمایان محترم در سراسر ایران به همراه ارائه تست کنترل کیفی و تاییدیه لازم اعلام می دارد. علاوه بر ان این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات منحصر به فرد در زمینه کرگیری و برش بتن امادگی خود را جهت مشارکت و اجرای پروژه های کرگیری و برش در سازه های بتنی با مشکلات مورد نیاز اعلام می دارد.

 

همچنین این شرکت می تواند نسبت به ارائه خدمات آزمایشگاهی کنترل کیفی عملیات انجامی با کارفرمایان محترم همکاری نماید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود