دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

مشاوره، فروش و اجرای انواع گروت های اپوکسی و سیمانی

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

روش مقاوم سازی مفاصل
فهرست

مشاوره، فروش و اجرای انواع گروت های اپوکسی و سیمانی

گروت چیست

اگر بخواهیم تعریفی جامع از گروت ها داشته باشیم می توان گفت گروت ملاتی آماده ، بدون جمع شدگی، روان و با مقاومت بالا می باشد که امروزه مصارف متنوع و فراوانی در صنعت و ساختمان به خود اختصاص داده است. از جمله مصارف گروت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تعمیر بتن های آسیب دیده به خصوص در کف سازی ها
  • نصب بولت و میلگرد
  • پرکردن زیر بیس پلیت و تجهیزات
  • رگلاژ و پرکردن زیر پمپ و تجهیزات
  • پرکردن فضاهای خالی در مقاوم سازی با ژاکت فلزی
  • پر کردن زیر مخازن فلزی

مشاوره، فروش و اجرای انواع گروت های اپوکسی و سیمانی

اجرای انواع گروت های اپوکسی و سیمانی

گروت ها از نظر پایه به دو نوع سیمانی و پلیمری ( اپوکسی ) تقسیم می شوند.  گروت های سیمانی خود بسته به دانه بندی و به تبع ان امکان اجرا در ضخامت های مختلف به گرید های مختلف تقسیم می شوند. عمده تفاوت ساختاری این دو گروت را می توان در ماده چسباننده انها بر شمرد که در گروت سیمانی ماده چسباننده مانند بتن سیمان بوده و در گروت اپوکسی رزین و هاردنر اپوکسی می باشد. گروت های پایه سیمانی عموما تک جزئی بوده و برای مصرف صرفا با آب مخلوط می گردند. لذا گروت های اپوکسی معمولا سه جزئی بوده و برای مصرف صرفا سه جز با هم مخلوط می گردند.

 

باید توجه داشت خصوصیات عمومی این دو نوع گروت با هم یکسان می باشد لذا با توجه به هزینه چندین برابر گروت های اپوکسی ، مقرون به صرفه است که از گروت های سیمانی استفاده شود مگر در مواردی که مزایای خاص گروت اپوکسی مورد نیاز می باشد. این مزایای خاص که استفاده از گروت اپوکسی را توجیه می نماید شامل موارد ذیل می باشد.

  • کسب مقاومت سریع و امکان بهره برداری سریع که در تعمیرات به خصوص در محیط های صنعتی بسیار دارای اهمیت می باشد.
  • مقاومت شیمیایی در محل هایی که امکان ریزش مواد اسیدی و یا شیمیایی ، روغن و مواد نفتی وجود دارد.
  • در مکان هایی که بار وارد شامل ویبره و بار دینامیکی می باشد مانند تجهیزات دوار و الکترومتور ها
مقاله های بتن:  دستورالعمل و روش آب بندی بتن

نکته : باید توجه داشت که گروت های اپوکسی در برابر دما دارای ضعف بوده و در محلهایی که دما بیش از شصت درجه می باشد مصرف آن توصیه نمی شود.

انتخاب گروت مناسب

لذا به عنوان یک قائده کلی استفاده گروت سیمانی می تواند راهگشا و مناسب باشد مگر در زمان هایی که بهره برداری دارای محدودیت های فوق باشد.

فروش گروت

فروش انواع گروت سیمانی و اپوکسی

بخش تولیدی هلدینگ کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت رایحه بتن سبز ) تولید کننده انواع گروت های سیمانی و اپوکسی با کیفیت بالا می باشد. لذا شما می توانید برای تهیه این محصولات و دریافت مشخصات با بخش بازرگانی و تولیدی این هلدینگ تماس حاصل کنید.

همچنین بخش مهندسی هلدینگ، با در اختیار داشتن پمپ های مخصوص تزریق گروت برای افزایش کیفیت و نیز استفاده در محل هایی که اجرای گروت ریزی  به علت دسترسی کم، ضخامت پایین ، ابعاد زیاد و ضرورت اطمینان از پر شدن ، می بایست تحت فشار و با پمپ صورت گیرد می تواند درکنار و همراه کارفرمایان محترم باشد.

محصولات این شرکت از جمله انواع گروت ها در لیست بلند وازارت نفت بوده و می تواند محصولی مطمئن برای پروژه های مختلف در دست پیمانکاران و کارفرمایان گرامی باشد.

بدیهی است که مهمترین کار در گروت ریزی انتخاب بهترین گروت با کاریی لازم بسته به شرایط پروژه و سازه با حداقل هزینه می باشد لذا باید در زمان انتخاب گروت دقت لازم صورت گیرد تا در این زمینه نوع گروت به درستی انتخاب گردد تا هم دوام لازم را در برابر بارهای وارده داشته باشد و از سوی دیگر از اقتصادی ترین گروت استفاده شود.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود