مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

گیره واتر استاپ | انواع گیره واتر استاپ

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

گیره واتر استاپ
فهرست

 

گیره واتر استاپ از جنس ورق فولادی تولید شده و بهترین روش برای اتصال لبه های واتراستاپ ( واتر استاپ چیست؟ ) به شبکه میگرد است. برای نصب به سازه ی میلگردی نیاز به یک میله ی کمکی است تاذگیره روی آن قرار گیرد و نوار آب بندی واتراستاپ با فشارگیره فلزی واتراستاپ را به شبکه میلگردی وصل کند بهتر است هر 50 سانتیمتراز یک عدد گیره واتراستاپ استفاده شود.

بهترین روش نگهداری واتراستاپ درون قفسه میلگرد تا قبل از بتن ریزی همین گیره واتراستاپ است. با این روش امکان جدا شدن یا پارگی نوار واتراستاپ هنگام بتن ریزی پایین می آید.

 

گیره واتراستاپ چیست؟

بهترین روش برای اتصال واتراستاپ به میلگرد ، گیره فلزی واتراستاپ است. سایز آن را می توان با توجه به سایز و ضخامت واتراستاپ انتخاب نمود. به طور کلی در هر یک متر از دو گیره باید استفاده کرد. برای محاسبه تعداد هر گیره در هر متر مربع باید چهار گیره در بالا و پایین هرلبه در نظر گرفت به عبارتی مثلا برای 10 متر واتراستاپ 40 گیره نیاز است.

گیره واتر استاپ یا نگهدارنده واتر استاپ در اصل بست صنعتی و استاندارد است که لبه واتر استاپ را به میلگرد و سازه ها ساختمان شما وصل میکند تا به صورت اصولی بدون سوراخ شدن واتر استاپ و کاهش کیفیت آن به شبکه سازه شما متصل گردد.

 

 

گیره واتر استاپ

واتراستاپ های پی وی سی از جمله مهمترین و پر کاربردترین قطعات جانبی برای آب بندی درزها در سازه های بتنی در معرض آب یا نگهدارنده آب می باشند و گیره واتر استاپ برای آب بندی و عدم درز در واتر استاپ باید کیفیت بالا و جنس خوبی داشته باشد. لذا باید توجه داشت که کیفیت جنس ، انتخاب نوع مناسب واتراستاپ با توجه به شرایط کاربری سازه از نظر فشار آب و ابعاد سازه و نیز روش و جزئیات اجرایی همیشه در پاسخگویی مناسب و عملکرد بهینه ان موثر هستند.

 

انواع گیره واتراستاپ

گیره یا بست واتراستاپ که قطعه ای فلزی است برای نگهداری نوار واتراستاپ به شبکه میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. این گیره با فشار فکهای خود لبه های نوارآب بند را ثابت نگه می دارد تا موقع بتن ریزی پاره نشود. گیره واتراستاپ در دو نوع ساده و خاردار است که بسته به ضخامت و سایز نوار استفاده می شود.

کاربرد گیره واتر استاپ

کاربرد گیره واتر استاپ یکی از مهمترین عوامل در مشکلات پیش اماده در عدم موفقیت آب بندی در درزهای اجرایی و انبساطی با وجود نصب واتراستاپ ، نصب نامناسب می باشد. نصب واتراستاپ را می توان متاثر از گیرداری مناسب ، عدم آسیب دیدگی و جوش و اتصال مناسب دانست.

مقاله های بتن:  ترمیم بتن کف

برای این امر باید توجه داشت تا واتراستاپ به نحو مناسبی به خوبی گیردار شود تا در حرکت کارگران و ربه ریختن بتن به وسیله پمپ یا شوت باعث جداشدگی یا افتادگی واتراستاپ نگردد. باید توجه داشت که بعضا مشاهده می شود به صورت سنتی نصاب های واتراستاپ برای این کار از سوراخ کردن واتراستاپ و بستن آن با سیم استفاده می کنند. این امر به هیچ وجه درست نیست چرا که باعث سوراخ و پارگی واتراستاپ و نشت آب می گردد.

بعضا انواع پانچ شده واتراستاپ وجود دارد که برای این امر مناسب می باشند. ولی در ایران استفاده از گیره های مخصوص واتراستاپ وجود دارند که با استفاده از انها واتراستاپ را به آرماتورطولی گیردار کرده و گیره به نحو مناسب و پایداری واتراستاپ را نگه می دارد . گیره واتراستاپ در فواصل نیم متری از بالا و پایین نصب می گردد. تا از استحکام گیداری واتراستاپ اطمینان حاصل شود. گیره ها معمولا از جنس گالوانیزه یا مس می باشند تا دچار زنگ زدگی نشوند. این گیره معمولا دارای نصب راحت و هزینه پایین بوده و هم کیفیت را افزایش و هم هزینه را کاهش میدهند.

 

کاربرد گیره واتر استاپ

مزایا گیره واتر استاپ

مزایا گیره واتر استاپ:نکته بندی جوش مناسب واتراستاپ است که باید با تجهیزات تخصصی تحت دمای 190 درجه سانتیگراد صورت پذیرد تا با استحکام و بدون سوختگی و یا حباب اتصال صورت گیرد و در کشش جداشدگی یا قطع شدگی صورت نگرید. برای این امر می توان از پایه های مخصوص و تجهیزاتی به نام هیتر یا اتوی واتراستاپ با درجه بندی دمای قابل تنظیم استفاده می شود. این تجهیزات توسط کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران قابل ارائه می باشند.

باید توجه داشت تا واتراستاپ عاری از هرگونه روغن ، گل و گرد و غبار باشد تا از چسبندگی مناسب بتن و واتراستاپ اطمینان حاصل شود. قبل از بتن ریزی باید بررسی لازم صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود واتراستاپ به صورت لازم در محل محکم و سالم باشد. همچنین پیش از استفاده باید کیفیت واتراستاپ اطمینان حاصل نمود.

شما می توایند برای مشاوره و تهیه انواع واتراستاپ با عرض و ضخامت های مختلف ، تجهیزات مورد نیاز مانند اتو و گیره واتراستاپ با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرمائید.

اتو و گیره های واتراستاپ این شرکت تولید مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران بوده و با بهترین کیفیت ارائه می گردد. باید توجه کرد در استفاده از گیره های واتراستاپ فواصل زیاد نگردد تا از استحکام آن اطمینان حاصل نمود.

 

 

 

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود