مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

قیمت اجرای کرگیری بتن در فونداسیون،سقف و دیواربتنی 01

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

کرگیری بتن در فونداسیون،سقف و دیواربتنی
فهرست

کرگیری بتن چیست ؟

قیمت اجرای کرگیری بتنکرگیری بتن در فونداسیون،سقف و دیواربتنی ، قیمت اجرای کرگیری در بتن مسلح – کرگیری بتن که معادل فارسی آن  مغزه گیری بتن می باشد در بتن به فرآیندی گفته می شود که طی آن بخشی از بتن بسته به ضرورت و کاربرد مورد نیاز به ابعاد مناسب با استفاده از تجهیز گردبر برش خورده و از بتن برداشته و جدا می شود. مهمترین مزیت سیستم های مغزه گیری یا کرگیری از بتن  برداشت بتن بدون کمترین آسیب و تنش به بتن مادر یا پایه و نمونه برداشته شده از بتن می باشد.

 

هدف از کرگیری بتن چیست ؟

کرگیری از بتن با هدف های متنوعی صورت می گیرد. مهمترین فاکتور متمایز کننده کرگیری در بتن عدم ایجاد تنش به بتن پایه و امکان اخذ و خارج سازی نمونه با کمترین آسیب می باشد. در زیر به انواع دلایل کرگیری بتن یا مغزه گیری از بتن پرداخته می شود.

 

کرگیری بتن در فونداسیون،سقف و دیواربتنی

 

کرگیری از بتن یا مغزه گیری از بتن با هدف انجام تست های آزمایشگاهی 

از جمله مهمترین دلایل مغزه گیری از بتن انجام تست های مختلف از بتن می باشد. برای این امر معمولا کرها را با ابعاد مختلف اخذ می نمایند. این ابعاد بسته به محدودیت عضو ، محدودیت سازه ، محدودیت میلگردها و نوع آزمایش تعیین می گردد. از جمله آزمایش هایی که نیاز به کرگیری از بتن سخت شده دارند موارد ذیل می باشند :

  • تعیین مقاومت فشاری
  • تعیین مقاومت کششی
  • تعیین عمق کربناتاسیون بتن
  • تعیین عمق نفوذ یون کلر
  • ارزیابی تعمیرات صورت گرفته در بتن
  • بررسی دیداری وضعیت بتن
  • مقاومت الکتریکی بتن
  • پتروگرافی بتن

 

کرگیری از بتن با هدف عبور تاسیسات مکانیکی

کرگیری از بتن با هدف نصب تجهیزات

کرگیری بتن با هدف ایجاد بازشو و اپنینگ در دیوارها و سقفها و ایجاد تغییرات معماری

کاشت میلگرد و بولت

 

دستگاه کرگیری بتن چیست ؟

دستگاه های کرگیری از بتن شامل یک موتور اصلی می باشد که در حال حاضر عمدتا الکتریکی و بعضا بنزینی می باشند. این دستگاه ها با توجه به تنش بالا بر روی پایه مخصوص سوار می شوند. مته های برش با قطر های مختلف برروی انها سوار شده و عملیات برش در حالی که آب بر روی آن ریخته می شود ( جهت سرد کردن مته برای جلوگیری از استهلاک ناشی از دما ) صورت می گیرد.

مته ها دارای قطرهای متنوعی می باشند که بسته به نیاز کار از انها استفاده می شوند. همچنین موتورها دارای قدت های متنوعی می باشند که قدرت انها تعیین کننده توان آنها برای قطر سوراخ کاری و عمق برش است. هرچه نیاز به قطر و عمق برش بیشتری باشیم دستگاه باید دارای توان بیشتری باشد.

 

قیمت اجرای کرگیری در بتن مسلح

 

انواع مته های کرگیری بتن مسلح

مته های کرگیری بتن دارای سه بخش اصلی می باشند. بخش اول رابط اتصال مته به دستگاه می باشد. این بخش در برخی از مته ها متفاوت است و برای اتصال به نوعی خاص از دستگاه ها طراحی شده است . ولی اکنون با ساخت رابط ها اکثر مته ها به دستگاه های مختلف اتصال می یابند. بخش دوم مته ها که معمولا از فولاد می باشد تامین کننده قطر و طول مته می باشد و شامل یک استوانه می باشد. بخش سوم نیز که در لبه و قسمت نهایی مته می باشد الماسه ها می باشد. این الماسه ها کار برش را انجام می دهند.

مقاله های بتن:  گروت پر مقاومت ویژه DEZOFLOW H-530

این الماسه ها باید دارای کیفیت لازم بوده تا در برابر مواجه با آرماتور نیز کاربرش را به خوبی انجام دهند. مته های کرگیری از قطر نیم اینچ تا 300 میلیمتر را پوشش داده و معمولا طول آنها تا 60 سانتیمتر است. برای طول های مغزه گیری بیشتر از قطعات رابط که برای افزایش طول طراحی شده اند استفاده می شوند.

مته های کرگیری معمولا مصرفی بوده و بسته به جنس و کیفیت بتن و نیز مواجه و برش آرماتور در مسیر با برش تعداد خاص از مغزه صورت گرفته الماسه آن از بین می رود. البته امروزه این مکان وجود دارد که با تعمیر و نصب آلماسه های جدید ، از آنها استفاده مجدد و در هزینه صرفه جویی اقتصادی نمود.

 

قیمت کرگیری در بتن مسلح قیمت اجرای کرگیری در دیوار ، سقف و فونداسیون

قیمت اجرای کرگیری به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این پارامترها می توان به تعداد ، قطر ، عمق ، مسلح بودن یا نبودن ، تراکم میلگرد، محل انجام ، عمودی یا افقی بودن ، دسترسی اشاره کرد. از این رو معمولا با توجه به موارد بالا در کارهای کوچک قیمت به صورت دانه ای یا مقطوع داده می شود و در تعداد زیاد و کارهای زیاد قیمت به صورت سانتیمتری داده می شود.

 

کرگیری برای کاشت میلگرد

 

باید توجه داشت امروزه با توجه به اینکه بخشی از کاربری کرگیری بتن برای ایجاد اپنینگ، بازشو و تخریب می باشد استفاده از دستگاه های برش نیز کاربرد مناسبی به خود اختصاص داده است.

 

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ، به عنوان مجموعه ای با بیش از 20 سال تجربه دارای تجهیزات تخصصی کرگیری بتن و نیز برش بتن می باشد. شما می توانید برای انجام کرگیری و برش بتن با قیمت مناسب با بخش مهندسی این شرکت تماس حاصل فرمائید. از جمله دیگر خدمات مهندسی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ، تعمیرات سازه های بتنی ، آب بندی سازه های بتنی ، مقاوم سازی سازه های بتنی ، آزمایشهای یغرمخرب بتن می باشد.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود