دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

مشاوره ، ارائه طرح و اجرای تعمیر و ترمیم سازه های بتنی

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

مشاوره ، ارائه طرح و اجرای تعمیر و ترمیم سازه های بتنی
فهرست

ترمیم سازه های بتنی – ترمیم و تعمیر بتن چیست ؟

مشاوره ، ارائه طرح و اجرای تعمیر و ترمیم سازه های بتنی ( تعمیر و نگهداری سازه های بتن ) بخشی مهم در حفظ سرمایه های ملی می باشد. در بسیاری از نشریان و کتب معتبر ذکر می گردد که بیش از 40 درصد بودجه های عمرانی در کشورهای جهان اول صرف تعمیر و نگهداری سازه ها می گردد.

از سوی دیگر در حال حاضر انجمن ها و موسسات بین المللی متعددی از جمله انجمن بین المللی تعمیرات بتن آمریکا در دنیا امروزه بر روی روش ها و متریال و استاندارهای تعمیرات و انتقال دانش های به روز به صورت مستقل  کار می کنند که این امر خود بیانگر اهمیت موضوع در این بخش می باشد. همچنین در حال حاضر بخشی از تولیدات شرکت های صنایع شیمیایی ساختمان نیز به بخش مصالح تعمیراتی بتن اختصاص یافته که خود موید موضوع است.

 

تعمیر سازه های بتنی

 

متاسفانه در ایران با وجود پتانسیل های بالای تخریب سازه های بتنی به علل مختلف ، به خصوص در بخش اموزش کمتر پرداخته شده است هر چند که هلدینگ کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران به تازگی اقدام به تاسیس و راه اندازی موسسه ای تحت عنوان موسسه علمی توسعه تعمیرات بتن ایران نموده تا اقدام به آموزش در این زمینه نماید. لذا با این وجود کمبود تحقیق و توسعه و نیز استانداردهای لازم و نیز دانش مجریان و کارفرمایان به وضوح قابل درک است.

باید توجه داشت که تعمیر و نگهداری بخشی از حفظ سازه های بتنی به عنوان سرمایه گذاری های صورت گرفته است. و  بر خلاف تصور موجود شروع این فرآیند را می توان از پایش سازه ها دانست. چرا که پیشگیری همواره کم ریسک تر و کم هزینه تر می باشد.

مشکلات نیاز تعمیر می توانند به علل مختلف به وجود بیایند که از جمله انها می توان به مشکلات طراحی ، مشکلات اجرایی، صدمات بهره برداری ، صدمات و مشکلات محیطی اشاره کرد. هر یک از این موارد می توان شامل مختلفی از آسیب های باشد که بسته به نوع سازه و شدت ان می تواند دارای اهمیت باشد. به طور کلی یک فرآیند تعمیرات را می توان شامل چهارچوب زیر دانست :

مراحل اصولی ترمیم و تعمیر بتن

  • ارزیابی وضعیت موجود ، آزمایشهای غیرمخرب و پایش سازه و تشیص نیاز یا عدم نیاز به تعمیر و علت آسیب
  • بررسی شرایط و نظرات و خواسته های کارفرما
  • تصمیم گیری در خصوص روش و متریال تعمیراتی براساس وضعیت سازه و خواسته کارفرما و شرایط اجرا و بهره برداری
  • کنترل کیفی عملیات انجام شده
  • مستند سازی

مشاوره ، ارائه طرح و اجرای تعمیر و ترمیم سازه های بتنی

 

در حال حاضر انواع مختلفی از روش های تعمیرات سازه های بتنی در سطح دنیا به صورت استاندارد و یا غیر استاندارد شناخته شده است که هر یک می تواند بسته به شرایط و نیاز ها و نیز مزایای و معایب آن می توانند موثر و راهگشا باشند.

مقاله های بتن:  قیمت فروش پودر گروت

از این رو لازم در بحث تعمیرات حتما از طراحان با تجربه و دارای دانش کافی برای طراحی و نظارت استفاده شود چرا که عدم دقت در موارد مذکور می تواند با وجود صرف هزینه های زیاد و بعضا با بیشترین هزینه های ممکن به علت عدم مطابقت با شرایط موجود ، فرآیند دچار مشکل گردد.

لذا عدم حضور کارشناسان هرگز یک صرفه جویی به حساب نمی آید. بلکه در برابر هزینه های بالای تعمیرات به خصوص در سازه های با اهمیت ، این امر یک ریسک می باشد.

از جمله عوامل موثر در انتخاب روش تعمیرات می توان به موارد ذیل اشاره کرد

  • محدودیت های زمانی اجرا
  • فصل اجرا
  • دسترسی و محدودیت های ان
  • سازه ای یا غیر سازه ای بودن
  • اکسپوز یا غیر اکسپوز بودن
  • مباحث اقتصادی
  • دوام مورد نظر
  • تجهیزات و نیروی متخصص در دسترس
  • تماس با مواد شیمیایی
  • ابعاد ناحیه تخریب شده
  • دمای محیط
  • علل تخریب
  • و غیره

بهترین روش ترمیم و تعمیر بتن

 

اجرای ترمیم و تعمیرات سازه های بتنی -شرکت پیمانکار ترمیم و تعمیر بتن

بخش مهندسی کلینیگ فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت مهندسی ژرف تابان مهر ) دارای رتبه مشاور سازه و مقاوم سازی از سازمان برنامه و بودجه و نیز گرید پیمانکاری و تجربه بیست ساله در زمینه تعمیرات و مقاوم سازی سازه های بتنی ، آمادگی دارد تا در صورت نیاز ، با کارفرماایان و پیمانکاران محترم در زمینه ارزیابی ، پایش ، آسیب شناسی ، تست های غیرمخرب ، ارائه روش های تعمیرات ، نظارت بر اجرای تعمیرات و نیز اجرای تعمیرات سازه های بتنی همکاری نماید.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرآیند ترمیم و تعمیر سازه های بتنی ، به کار گیری پرسنل با تجربه و تخصصی می باشد. بدیهی است که تنها پرسنل با تجربه و کار آمد می توانند با شناسایی علت عیوب و آسیب بتن و نیز اتخهاذ تصمیم در خصوص روش و متریال تعمیر ، اقدام نمایند.

لازم به یادآوری است که بهترین متریال و کارآمد ترین روشهای با به کارگیری پرسنل غیرتخصصی می توانند به عدم موفقیت فرآیند بیانجامند . از این رو همواره بهره برداران و کارفرمایان می بایست در همه مراحل تعمیر ، شامل ارزیابی ، نظارت و اجرا از پرسنل و کارشناسان تخصصی استفاده نمایند.

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت ژرف تابان مهر ) یکی از تخصصی ترین و باتجربه ترین شرکت و مجموعه های کارشناسی ، ارزیابی و تعمیر سازه های بتنی در سطح کشور و حتی منطقه می باشد.

همچنین شما می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت و تهیه و خرید انواع مصالح ترمیم کننده بتن با بخش مهندس فروش این شرکت تماس حاصل فرمائید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود