مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

تولید کننده فوق روان کننده بتن پلی کربوکسیلات اتر در ایران

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

تولید کننده فوق روان کننده بتن پلی کربوکسیلات اتر در ایران
فهرست

 

تولید کننده فوق روان کننده بتن پلی کربوکسیلات اتر در ایران در موارد مختلفی به عنوان محصولی کارآمد به کار برده می شود. این محصول بر پایه پلی کربوکسیلات اتر است. این نوع روانساز را با غلظت های متفاوت برای استفاده کردن در پروژه های مختلف تولید می کنند. که بسته به نوع آن قیمت های متفاوتی دارد.

ابر روان کننده های بتن ، قوی ترین نوع این روان کننده پایه پلی کربوکسیلات است که دوز مصرفی پایینی در بتن دارد. این محصول با استفاده از رزین کربوکسیلاتی خالص و چند مورد دیگر که همگی از مواد اولیه مرغوب و درجه یک فرموله شدن با هم اضافه شده و به عنوان یک روان کننده قوی در بتن ریزی استفاده می شود.

این نوع روانساز های در حال حاضر به عنوان جدیدترین نوع روانساز در ایران شناخته می شود و قیمت آن نسبت به روان کننده هایی که پایه کربوکسیلاتی دارند بسیار مناسب است و با توجه به کیفیت فوق العاده ای که دارد قیمت آن نسبت به تمامی انواع روان کننده ها اقتصادی و مناسب است.

 

فوق روان کننده بتن پلی کربوکسیلات اتر

 

مقایسه فوق روان کننده پایه کربوکسیلاتی با پایه نفتالینی

درمورد اثرگذاری این دو نوع روان کننده ، فوق روان کننده برپایه نفتالین به وسیله ایجاد بارهای ناهمنام در ذرات سیمان باعث افزایش روانی بتن و اسلامپ می شود ولی فوق روان کننده پلی کربوکسیلات جهت روانی بتن ، با ایجاد کردن خاصیت ممانعت فضایی در ذرات سیمان این عمل را به وجود می آورد.

درمقایسه این دو نوع روان کننده ، در حفظ کارایی بتن تولید شده ، روان کننده بتن پلی کربوکسیلات موثرتر است. با توجه به شرایطی که در آیین نامه تعیین شده و موضوع به حداقل رساندن نسبت آب به سیمان مطرح شده ، این محصول تا حد زیادی آب مصرفی را کاهش داده و به حداقل می رساند.

کاهش نسبت آب به سیمان را می توان مهمترین پارمتردر افزایش کیفیت ، مقاومت و دوام بتن بر شمرد. برای این امر از افزودنی های تن فوق روان کننده بتن یا کاهنده های آب بتن استفاده می شود. همچنین این امر می تواند باعث مرتفع شده مشکلات اجرایی ، سهولت تراکم ، کاهش جمع شدگی و نشست خمیری و درزهای اجرایی گردد.

انواع مختلفی از فوق روان کننده های بتن در قالب سه نسل اصلی در حال حاضر شناخته می شوند.

  • روان کننده های بتن بر پایه لیگنو
  • فوق روان کننده های بتن بر پاینه نفتالین و ملامین
  • ابرروان کننده های بتن بر پایه پلی کربوکسیلات اتر

هر یک از سه تیپ که در بازه های زمانی مختلف به بازار معرفی و مورد اقبال قرار گرفته اند دارای خصوصیات و توانمندی هایی هستند. این امر با توجه به ماهیت عملکردی و نوع ماده در افزایش میزان اسلامپ و کارایی و کاهش میزان آب به سیمان می باشد. به عنوان مثال نوع اول یا لیگنو ها می توان تا 12 درصد سبت به کاهش آب مصرفی کمک کنند.

مقاله های بتن:  کیورینگ بتن در تبریز | فروش انواع ماستیک پلی یورتان ، قیری ، سرد اجرا و گرم اجرا

نوع دوم یا ملامین و نفتالین این بازه در در 12 تا 22 درصد انجام می دهند . و نسل سوم یا ابرروان کننده ها که بر پایه پلی کربوکسیلات می باشند این امر را تا 35 درصد انجام می دهند.

امروزه اغلب مصرف عمومی مصرف کاهنده های آب به علت توانمندی افزای اسلامپ ، کاهش شدیدی آب به سیمان و توانمندی در افزایش مقاومت بر پایه پلی کربوکسیلات اتر می باشد. این محصول دارای تکنولوژی و فرآیند پلیمریزاسیون پیچیده ای می باشد. از این شرکت های کمی در دنیا و به تبع در ایران صاحب این تکنولوژی می باشند. در واقع کربوکسیلات اتر طی یک فرآیند پلیمریزاسیون پیچیده صورت گرفته و مواد اولیه یا محلول 50 درصد آن تولید می گردد.  سپس شرکت های دیگر با تهیه ان نسبت به اصلاح و رقیق سازی آن و بسته بندی و ارائه به بازار اقدام می نمایند.

بخش تولیدی و R&D کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت رایحه بتن سبز ) با اتکا به سالها تحقیق توسعه ، اقدام به دستیابی به این تکنولوژی و تولید آن نموده است. محصول تولیدی این شرکت که دارای کیفیتی به روز و بسیار بالاتر از سایر رقبا در بازار می باشد در سه گرید اصلی در حال حاضر تولید می گردد. گرید های کربوکسیلات اتر تولیدی این شرکت به غلظت 50 درصد به شرح ذیل می باشد.

گرید یک – فوق روان پی کربوکسیلات اتر با کاهش نسبت آب به سیمان شدید/ افزایش اسلامپ بالا

گرید دو – فوق روان کننده پلی کربوکسیات اتر با کاهش نسبت  آب به سیمان و افزایش اسلامپ و حفظ اسلامپ تا 75 دقیقه

گرید سوم – فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربکسیلات اتر با افزایش اسلامپ و حفظ اسلامپ تا چهار ساعت

این محصولات که دارای مشخصات منحصر به فردی می باشند می توانند بخش زیادی از مشکلات بتن ریزی های حجیم ، کسب مقامت سریع ، فواصل بالای بتن ریزی ، بتن های خودتراکم و … را پوشش دهند.برای به دست آوردن جواب سوال فرق روان کننده و فوق روان کننده بتن چیست ؟ به این صفحه مراجعه شود.

 

فرق روان کننده و فوق روان کننده بتن چیست ؟

توان تولیدی این شرکت روزانه 18 تن ماده 50 درصد پلی کربوکسیلات اتر می باشد که خود یک رکورد در نوع خود در میان محدود تولید کنندگان ایران می باشد.

شما می توانید برای مشاوره و تهیه گرید های مختلف کربوکسیلات با بخش بازرگانی این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود