دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس | انواع ژل میکروسیلیس

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

clinicbeton.com- Microsilica gel- استفاده از ژل میکروسیلیس
فهرست

2705 استفاده از ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس از جمله افزودنی های کاربری می باشد که در قسمت های مختلف ساختمانی از جمله:

  • بتن
  • ملات
  • کلیه تولیدات پیش ساخته بتنی مانند کفپوش، موزاییک پلیمری، سنگ مصنوعی، نیوجرسی و… بکار برده می شود.

2705محصولات ژل میکروسیلیس

محصولات ژل میکروسیلیس در تنوع و اندازه‌های مختلف با استاندارد جهانی در سراسر کشور توزیع و پخش می‌شود.

زمانی که این ژل را در ساخت این محصولات بکار می برند باعث استقامت و ماندگاری بالای آنها می شود. با توجه به پروژه و وضعیت محیطی، مقدار مصرف و نوع ژل مورد نظر مشخص می شود.

مواد و تلفیقات اولیه این ژل معمولا قابل تنظیم می باشد. در پروژه ای که بتنِ خیلی روان مدنظر است مواد فوق روان کننده دار بکار برده می شود. زمانی که احتیاج به استقامت خمشی یا کششی باشد بکارگیری الیاف در این نوع ژل به پایداری و استقامت بتن کمک بسزایی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تا پایان این مبحث همراه باشید.

2705انواع ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس

امروزه انواع متنوع ژل میکروسیلیس در بازار موجود می باشند. با وجود این محصول همیشه بازار خرید و فروش میکروسیلیس داغ است. چنانچه پایه کلیه این مواد با همدیگر فرقی ندارد ولی کارکرد متمایزی از هم می توانند نشان دهند.

  • میکروسیلیس بر پایه نفتالین، لینگو یا کربوکسیلات

اسم تجاری این محصول در بازار سوپر ژل می باشد.

  • میکروسیلیس الیاف دار

الیاف استفاده شده در این گونه از ژل ها به شیوه مساوی پخش باید شود. ژل میکروسیلیس Dezomix 4500 با خواص پوزولانی از اقسام این ژل می باشد که بهسازی در خواص مکانیکی بتن را به همراه دارد.

  • زودگیر

از دیگر انواع ژل میکروسیلیس، زودگیر می باشد. ژل Dezomix 4500 یکی از انواع میکروسیلیس زودگیر می باشد. با کم شدن نفوذ پذیری بتن استقامت و پایداری آن بالا می رود.

  • دیرگیر

این گونه ژل اکثرا برای وضعیت آب و هوایی سرد و گرم پیشنهاد می شود. بعد از تعیین نمونه درست این ژل برای پروژه های مدنظر بایستی تلفیق درستی از شیوه اختلاط را هم در دسترس داشته باشید. چنانچه پروسه مخلوط سازی به شکل استانداردی صورت نگیرد ایمنی سازه تحت الشعاع قرار می گیرد.

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

ریز ساختار بتن دارای حفراتی است که بعضا آب از آنها عبور می کند. این حفرات در فضای بین ژل های سیمانی تشکیل شده مدفون است. همچنین وجود ساختارهای بزرگ کلسیم هیدروکسید موجود در خمیر سیمان سخت شده، موجب افزایش جزیی نفوذپذیری می شود. افزایش تراکم در ریزساختار بتن می تواند علاوه بر افزایش آببندی بتن و ملات موجب افزایش مقاومت مکانیکی بتن و ملات نیز می گردد.

آببندی بتن (حجم بتن)

استفاده از حداقل 9 درصد ژل میکروسیلیس موجب آببندی بتن می شود. همچنین در صورت استفاده از ژل میکروسیلیس نیازی به آببندی سطوح داخلی و خارجی دیواره نمی باشد.

2705 نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

clinicbeton.com- Microsilica gel- استفاده از ژل میکروسیلیس

استفاده از ژل میکروسیلیس به صورت یک ماده مکمل و جایگزین سیمان شناخته شده است. این محصول مطابق با  استاندارد ASTM C 1240  تولید و خاصیت‌های زیر را دارا می‌باشد.

خاصیت پوزولانی (pozllanic)

در صورت اختلاط با آب هیچ واکنشی ندارد

خاصیت سیمانی (cementitious)

در صورت اختلاط مواد سیمانی با آب با واکنش هیدراتاسیون موجب افزایش مقاومت بتن می‌گردد

خاصیت سیمانی-پوزولانی (pozllanic and cementitious)

ترکیب دو خاصیت بالاست و نهایتا به مقاومت بالاتری می‌رسد

2705 نام‌های دیگر ژل میکروسیلیس در جهان

  • Condensed silica fume
  • Microsilica
  • Volatilized silica

استفاده از ژل میکروسیلیس به شکل های زیر صورت می‌گیرد:

  • رسوب میکروسیلیس (precipitated silica)
  • دوده میکروسیلیس (fumed silica)
  • ژل میکروسیلیس (silica gel)
  • میکروسیلیس کلوئیدی (colloidal silica)

2705 قیمت ژل میکروسیلیس

خرید و فروش ژل میکروسیلیس به دلایل متنوعی در بازار صنایع شیمی ساختمان با قیمت ژل میکروسیلیس متمایزی ارائه می شود. من جمله این علل می توان موارد زیر را نام برد:

  • افزودنی ها که در این ژل بکار برده می شود شامل سطح کیفی متمایزی است. به عنوان مثال دوده سیلیسی درجه خالصی و سطح کیفی متنوعی دارد. افزون بر آن، همانطور که روان کننده های این ژل هم بر پایه های متنوع لینگو، نفتالین و پلی کربوکسیلات و با سطح کیفی متمایزی ساخته می شوند در میزان قیمت ژل میکروسیلیس اثربخش می باشند.
  • میزان درصد متمایز دوده سیلیسی، ابر روان کننده و سایر افزودنی ها هم می تواند در مقدار قیمت میکروسیلیس اثرگذار باشد.
  • افزودنی هایی که به این ژل اضافه می شود سبب می شود قیمت این محصول بالا رود. به عنوان مثال قیمت میکروسیلیس الیافی در قیاس با دیگر ژل ها بیشتر است.
  • برند موسسات تولیدی هم در مقدار قیمت ژل میکروسیلیس اثرگذار است.
مقاله های بتن:  بتن شیشه ای چیست ؟

قیمت ژل میکروسیلیس

در حال حاضر جهت تولید بتن اقسام متنوعی مکمل بکار برده می شوند که یکی از آنها ژل میکروسیلیس می باشد. این محصول خصوصیات ویژه ای به بتن می افزاید.

فروش میکروسیلیس پرکاربردترین محصول پوزولانی در کشور می باشد. برای بالا بردن مقدار نفوذ ناپذیری، بالا بردن پایداری و تراکم بتن و حتی دست یافتن به استقامت های بالای بتن این ژل بکار برده می شود.

شیوه عرضه میکروسیلیس در بازار کشور به ۳ صورت پودر، ژل و دوغاب می باشد که فروش ژل میکروسیلیس پرکاربردترین فرم ارائه این محصول در بازار کشور می باشد.

2705تولید کننده ژل میکروسیلیس

کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران  بعنوان اولین تولید کننده ژل میکروسیلیس با بهترین کیفیت در کشور ایران آماده ارائه مشاوره رایگان در خصوص خرید انواع میکروسیلیس، محصولات کمکی بتن و خدمات بتن ریزی مطابق استانداردهای کیفی بین المللی می باشد.

2705معرفی ژل میکروسیلیس DEZOMIX  P- 4500

Dezomix P-4500 علاوه براستفاده در ساخت بتن های با مقاومت بالا ، آب بند ، نفوذ پذیری کم ، دوام بالا و ملات های ویژه  ، در بتنهایی که کاهش ترکهای پلاستیک ، ارتقاء نسبی مقاومتهای کششی و خمشی بتن مد نظر می باشد کاربرد دارد . همچنین در شرایطی که بتن در معرض ضربه و بارهای متناوب دینامیکی است استفاده از Dezomix P-4500 توصیه می شود .

2705کاربردهای میکروسیلیس DEZOMIX  P- 4500

  1. سازه های ساحلی
  2. سازه های نگهدارنده آب
  3. روسازی های بتنی
  4. بتن های پر مقاومت
  5. سازه های در معرض بارهای دینامیکی ، ضربه و خستگی
  6. مقاطع نازک بتنی
  7. سازه های بتنی در معرض سیکل های شدید ذوب و انجماد
  8. بتن های نظامی و پدافندی

2705مزایای مصرف ژل میکروسیلیس 

  • کاربرد آسان و مرتفع سازی مشکلات ناشی از استفاده مستقیم از پودر میکروسیلیس
  • کاهش هزینه حمل در مقایسه با میکروسیلیس
  • افزایش مقاومت فشاری
  • کاهش نسبت آب به سیمان
  • کاهش نفوذ پذیری
  • افزایش دوام ناشی از افزایش مقاومت الکتریکی و در نتیجه افزایش مقاومت در برابر خوردگی
  • افزایش دوام ناشی از کاهش نفوذ پذیری

روش و شرایط نگهداری میکروسیلیس در کارگاه 

پودر میکروسیلیس در کارگاه بسته نوع خریداری در بونکرهای سیمان و به صورت جامبو یا کیسه نگهداری می شود. دوغاب و ژل میکروسیلیس نیز در کارگاه به صورت بسته های سطل خریداری شده نگهداری می شود. باید توجه داشت این محصولات در دمای مناسب ، به دور از آفتاب نگهداری شود. از تماس مستقیم پودر میکروسیلیس با چشم و پوست و مجاری تنفسی خود داری شود.

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس | انواع ژل میکروسیلیس

خرید ژل ، دوغاب و پودر میکروسیلیس 

شما می توانید جهت مشاوره ، دریافت مشخصات فنی و دیتا شیت ، دریافت نمونه محصول و نیز تهیه پودر ، دوغاب میکروسیلیس و ژل میکروسیلیکا با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462 – 09120916272 ) تماس حاصل فرمائید.

 

قیمت خرید ژل ، دوغاب و پودر میکروسیلیکا در بتن 

قیمت محصولات دوغاب و ژل میکروسیلیس بسته به میزان ترکیبات و نوع فوق روان کننده بتن متغییر است. شما می توانید جهت کسب اطلاع از لیست قیمت انواع محصولات پودر ، دوغاب و ژل میکروسیلیس با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرمائید.

 

نکات اجرایی مصرف میکروسیلیس در بتن 

  • در زمان استفاده از محصولات میکروسیلیس باید توجه داشت بتن به علت کاهش میزان آب انداختگی به خصوص در هوای گرم ، مستعد ترک خوردگی می باشد ، پس نیازمند کیورینگ سریع و مناسب می باشد.
  • در زمان مصرف پودر میکروسیلیس ، با توجه به ریزی ذرات و جذب آب بالا ، نیاز به استفاده همزمان از فوق روان کننده می باشد.
  • میزان مصرف دوغاب ، میکروسیلیس و ژل میکروسیلیس بسته به اهداف و محل استفاده از بتن متغییر می باشد . ولی در محیط های خورنده ، براساس آیین نامه پایایی باید 5 تا 15 درصد وزن سیمان مصرفی ، میکروسیلیس به بتن اضافه گردد.
  • در زمان استفاده از انواع ترکیبات میکروسیلیس باید اطمینان حاصل کرد افزودنی به خوبی با بتن ترکیب شد و برای تحقق این امر حداقل سیصد دور میکسر لازم است.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود