دستورالعمل آب بندی بتن
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

واتراستاپ عرض 30 سانتیمتر

ویژگی واتراستاپ عرض 30 سانتیمتر

کیفیت بالا

ضخامت استاندارد

در متراژ دلخواه

توضیحات

واتراستاپ های پی وی سی که از جمله پر مصرف ترین واتراستاپ های مورد استفاده جهت آب بندی درزها در ساختمان های بتنی می باشند دارای انواع مختلفی می باشند. واتراستاپ های پی وی سی ( pvc waterstop ) از منظر شکل و کاربری به دو نوع واتراستاپ حفره دار و تخت تقسیم می شوند.

قیمت واتراستاپ عرض 30 سانتیمتر

قیمت واتراستاپ های عرض 30 پی وی سی دارای مشخصات فیزیکی مختلفی می باشند. این مشخصات عمدتا شامل عرض واتراستاپ و ضخامت آن می باشد. واتراستاپ های پی وی سی به صورت معمول در ضخمات های 3 ، 4 ، 5 ، 6 و 10 میلیمتر تولید و استفاده می شوند. بدیهی است که هر چه ضخامت واتراستاپ pvc بیشتر باشد مقاومت فیزیکی و کششی بالاتری داشته و در سازهای پر اهمیت و حجیم که پیش بینی انبساط و انقباش بیشتر است ضخامت های بالاتر کارای بهتری خواهند داشت. لذا معمولا در سد ها از ضخامت 10 میلیمتر و یا در تصفیه خانه های از ضخمات 6 میلیمتر استفاده می شود. در استخر و سازه های زیر زمینی نیز از ضخامت های 4 میلیمتر استفاده می شود.

عرض واتراستاپ نیز در کارایی عملکردی دارای اهمیت بالایی می باشد. واتراستاپ ها در عرض های 15 ، 17 ، 20 ، 25 ، 30 ، 32 و 40 سانتیمتر به صورت نرمال تولید و استفاده می شوند.

با توجه به اینکه عملکرد واتراستاپ های پی وی سی براساس ایجاد سد فیزیکی در مسیر عبور مایعات و آب می باشد عرض واتراستاپ با طولانی کردن مسیر آب و مایعات راه را برای عبور آب مشکل تر می کند. هر چه عرض بیشتر باشد طول میسر عبور آب برای گذشتن از عرض دیوار بیشتر می شود. هر چند که شیار های روی واتراستاپ ها نیز این امر را تقویت می کند.

نظر به اینکه نیمی از واتراستاپ در بتن اولیه و نیمی در بتن ثانویه قرار می گیرد لذا همراه نیمی از عرض واتراستاپ در مسیر عبور آب موثر است. از این رو بسته به فشار آب باید عرض واتراستاپ ها را تعیین کرد. هر چه هد و فشار آب بیشتر باشد باید از عرض های بیشتر استفاده نمود.

در حال حاضر در بسیاری از پروژه ها برای جلوگیری از ریسک از واتراستاپ های عرض 30 سانتیمتر استفاده می شود که شاید برای بعضی از انها که فشار آب پایین است عددی سخت گیرانه باشد. لذا می توان برای اقتصادی نمودن کار از کارشناس و آیین نامه های موجود برای گزینش عرض و ضخامت اوتراستاپ پی وی سی استفاده نمود.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واتراستاپ عرض 30 سانتیمتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام / ورود