مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ – BOSSONG

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

فهرست

چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ - BOSSONG

 

چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ – BOSSONG

مسلما کارشناسان و متخصصین ساختمانی و سایر رشته اذعان دارند که یکی از پیشرفت های موثر در مهندسی استفاده از چسب های کاشت میلگرد و بولت می باشد. این امر با توجه به مزایای نصب پس از اجرای سازه باعث افزایش سرعت و دقت عملیات های اجرایی می گردد.

از جمله شرکت های متخصص و با تجربه در زمینه کاشت بولت و میلگرد در بتن ،  مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران می باشد.

چسب بوسونگ خاصیت چسبندگی بالایی برای اتصالات بزرگ و سنگین دارد از آن میتوان برای مانند بتن خشک و مرطوب، سوراخ‌های زیر آب و … استفاده کرد.

کاشت میلگرد بنا به دلایل مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد . از جمله محلهای مصرف کاشت میلگرد ، کاشت میلگرد در فونداسیون می باشد. مانند کاشت ریشه ستون ، کاشت ریشه دیوار برش و کاشت بولت برای تغییر مکان یا تغییر مشخصات در فونداسیون.

انواع مختلف چسب کاشت با برند های مختلف معتبر و غیر متعبری در بازار ایران ارائه می گردد. شما می توانید برای اخذ مشخصات فنی انواع چسب کاشت میلگرد در بتن و نیز قیمت کاشت میلگرد در بتن ، با انواع چسب های کاشت از جمله قیمت کاشت میلگرد با چسب هیلتی با بخش فنی و مهندسی مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462-44618379 ) تماس حاصل فرمایید.

مراحل اجرای کاشت آرماتور :

1- سوراخ کاری  به وسیله دستگاه گرد بر و یا دریل برقی، در محل معین،  برابر قطر و عمق معین شده

2- پاکسازی سوراخ حفر شده به وسیله سیستم های دمنده

3- تزریق چسب و ملات اتصال دهنده

4- نصب آرماتور در محل و نگهداری تا 24 ساعت

آزمایش کنترل کیفی عملیات :

تست  PULL OFF

اجرای کاشت میلگرد و بولت در بتن

کاشت بولت ( میلگرد یا آرماتور ) در بتن چیست ؟ یکی از تحولات مثبت و تاثیر گذار در اجرای سازه های بتنی امکان کاشت بولت و بولت در بتن می باشد. نیاز به کاشت بولت و بولت در بتن به دلایل مختلفی به موجود می آید.کاشت بولت و بولت به علت تغییر مشخصات سازه ، کاشت بولت و بولت به علت نقایص اجرا، کاشت بولت و بولت به علت شرایط بهره برداری ، کاشت بولت و بولت به علت تغییرات در نقشه اجرایی ، کاشت بولت و بولت به علت راحتی اجرا و … از جمله از دلایل کاشت بولت و بولت در بتن می باشند.

امروز انواع مختلفی از چسب های کاشت بولت در بتن توسط شرکت های تولید کننده گوناگون ارائه می شود. این چسب های کاشت بولت دارای ترکیبات شیمیایی و مشخصات مقاومتی و شیمیایی مختلفی می باشند.

چسب های کاشت بولت از نظر بسته بندی نیز دارای دو نوع می باشد. چسب های کاشت بولت با بسته بندی تزریق به روش گان و چسب های کاشت بولت با بسته بندی حجمی و کیلوگرمی.

کاشت بولت در بتن دارای مراحل مختلفی می باشد. عملیات کاشت بولت و بولت در بتن مسلح به ترتیب شامل سوراخ کاری بتن به وسیله دستگاه کرگیری یا گرد بر بتن به عمق و قطر مناسب و لازم ، شستشو و تمیزکاری داخل سوراخ به وسیله دستگاه دمنده و مکنده ، تزریق و اعمال چسب به وسیله گان  یا به صورت شره ای ( با توجه به نوع بسته بندی ) و نصب بولت می باشد.

عمده بولتهای کاشت شده به این روش بسته به نوع چسب ، پس از گذشت 48 ساعت از زمان اجرا قابل بهره برداری می باشند.

از جمله نکات حائز اهمیت در عملیات کاشت بولت در بتن تمیز کاری مناسب سوراخ ایجاد شده می باشد.

عملیات کاشت بولت اجرایی از طریق آزمایش کشش بولت کاشته شده قابلیت کنترل کیفی را دارد. نتیجه مثبت در این آزمایش بریدگی بولت می باشد. لازم به ذکر است قلوه شدن بولت و یا خارج شدن بولت در تست عملیات کاشت بولت گزینه های دیگر ممکن می باشند. در صورت بروز این دو نتیجه این امر نشان از مشکلات اجرایی و یا محاسباتی در عملیات کاشت بولت در بتن دارد.

دستور العمل کاشت میلگرد و انکر بولت

این دستورالعمل به شیوه مناسب نصب و جایدهی بولت ها، میلگردها و سایز فلزات مرسوم در بتن می پردازد. شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران  اقدام به ساخت خمیر کاشت اپوکسی مطابق آئین نامه881 ASTM C به منظور چسپاندن و نصب قطعات مذکور در بتن و ملات های سخت شده غیر مسلح، بهسازی و تعمیرنگهداری سازه ها کرده است. مکانیسم عملکرد مهار و استفاده از خمیر کاشت از طریق ایجاد یک چسپندگی و ظرفیت نگهداری قوی فی مابین بولت ها، میلگردها و سایر فلزات و بتن در سطح جداره ی دیوارهای حفرات و سوراخها است.

عموما ارزیابی، تقویت و بهسازی سازه های مهندسی از طریق کاشت به چندین فاکتور صورت می گیرد. قدرت مهار فلزات و عملکرد بلند مدت آنها تابع  چندین عامل است. برخی از این عوامل عبارتند از مقاومت مصالح مورد نظر، قطر حفره و سوراخ، شرایط و مشخصات بتن، نوع و جهت بارگذاری، فاصله ی بولت، میلگرد و سایرفلزات تا جداره ی حفره، دما، تمیزی حفره، مود شکست بولت و میلگردها و شرایط محیطی نظیر رطوبت و حملات یونهای مهاجم است. در پروژه ها و شرایط کاری حساس انجام آزمایشات کارگاهی از نحوه ی عملکرد کاشت  میلگرد انکربولت و سایر فلزات الزامی است.

مقاله های بتن:  انواع سد های بتنی

با توجه به شرایط خاص هر پروژه علاوه بر رعایت الزامات مطرح شده در این دستورالعمل ، مشورت با کارشناسان این شرکت لازم و ضروری است. لازم بذکر است که  شیوه ی نصب میلگردها و انکر بولت ها عموما مشابه است. در ادامه مراحل اصولی و صحیح نصب و کاشت با استفاده از خمیر کاشت  میلگرد توضیح داده می شود:

مرحله اول

 ابتدا قطر و عمق حفره متناسب با محاسبات و شرایط الزامی از طرف طراح و کارفرما حفر شود. عموما قطر حفره بیش از 6 میلیمتر از قطر میلگرد و انکربولت تجاوز نکند. برای یک بتن با کیفیت مناسب عموما عمق حفره در حدود 10 تا 15 برابر قطره میلگرد و انکربولت است.

مرحله دوم

 سطوح داخلی حفره را با استفاده از یک فلچه ی محکم به منظور رفع خاک آلودگی، سرریزها یا هر ماده ای که با عث تضعیف چسپندگی می شود، تمیز کنید

مرحله سوم

با استفاده از بلوئر یا کمپروسور هوا مجددا داخل حفرات تمیز شود. حفرات بایستی دارای استحکام کافی و تمیز باشد

مرحله چهارم

خمیر کاشت را مطابق دستورالعمل مطرح شده در برگه ی  اطلاعات فنی محصول مخلوط کنید. در صورتی که حفره افقی باشد جهت انتخاب خمیر کاشت مناسب با کارشناسان کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462 – 44618379 – 09120916271 )   تماس حاصل فرمائید .  فاکتور های مؤثر  بر انتخاب نوع خمیر کاشت  تابع دمای محیط و سطح، زمان گیرش، شرایط مخلوط اپوکسی قبل از بکارگیری در محیط کار و … است. جهت جلو گیری از بروز خطا در اختلاط محصول این شرکت بسته بندی خود را به نحوی ارائه داده که خطا را به حداقل برساند.

مرحله پنجم

خمیر کاشت ساخته شده را به داخل حفرات و سوراخ های حفر شده بریزید در ریختن خمیر کاشت دقت شود که حفرات هوا به دام نیفتند درصورت استفاده از همزن های استاتیکی ، نازل دستگاه را در انتهای حفره قرار دهید و سپس شروع به جایدهی خمیر کنید. تقریبا نصف حفره با خمیر کاشت پر شود

مرحله ششم

میلگرد یا انگر بولت را با حرکت دوار به آهستگی به داخل حفره هدایت کنید تا خمیر کاشت به آرامی به بالا انتقال یابد. حرکت چرخشی را ادامه دهید تا اطمینان حاصل شود که بدنه ی  میلگرد و بدنه سطح بتن کاملا آغشته شوند

مرحله هفتم

قبل از اعمال هرگونه بار و تنش از عمل آوری کامل و سخت شدن خمیر کاشت اطمینان حاصل شود.

چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ – BOSSONG

چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ یک چسب رزین اپوکسی با قدرت چسبندگی بالا جهت اتصالات سنگین قابل استفاده در مصالح پایه مختلف اعم از بتن، مصالح بنایی سخت و چوب می باشد. چسب EPOXY21 بوسونگ دارای دو تأییده ی CE و همچنین دارای  تأییده ی SEISMIC C2 است.

بر اساس گزارش اتحادیه ETA اروپا چسب رزین خالص اپوکسی21 بوسونگ یکی از بهترین چسب های بازار اروپا می باشد که دارای دو تأییده است.

 ویژگی ها و مزایا BOSSONG EPOXY 21:

•    تصویب شده برای راد های رزوه دار از سایز M8-M30 و همچنین میلگردهای سایز 8mm-32mm

•    مورد استفاده در سوراخ های خیس و همچنین غرق در آب (Flooded Hole) بدون تغییرات در زمان گیرایی آن. (کاهش 20% بار پیشنهادی شرکت بوسونگ)

•    دارای تأییده ی option7 اتحادیه ی ETA از سایز M8-M30 در بتن های بدون ترک و option1 از سایز M12-M24 برای بتن های ترک دار

•    دارای تأییده برای اتصالات با عمق های انکراژ متفاوت

•    دارای تأییده ی ETA برای کاشت میلگرد مطابق با Eurocode 2 و TR023 با حداکثر عمق مجاز 2500 میلی متر.

•    تأیید شده برای استفاده در حفره های سوراخ شده توسط دریل و دستگاه کُرگیر.

•    دمای کارکرد در محدوده ی -40/+40 درجه ی سانتی گراد (برای مدت زمان طولانی، حداکثر درجه حرارت = 24 درجه سانتیگراد) و -40/+80 درجه ی سانتی گراد (برای مدت زمان طولانی، حداکثر درجه حرارت = 50 درجه سانتیگراد) .

•    مناسب برای اتصالات عایق های الکتریکی.

•    دارای مقاومت طولانی مدت در مقابل آبکافت (هیدرولیز)

•    عالی برای استفاده در بتن های مسلح

•    دارای استحکام در مقابل روان وَردی (تیکسوتروپی)

•    این رزین به دلیل خاصیت چسبندگی بسیار زیاد و سهولت نفوذ در سوراخ ها و نواحی توخالی، یک اتصال ایمن را از طریق عدم انبساط و در نتیجه آن عدم ایجاد استرس و تنش در مصالح پایه، برای ما فراهم می کند.

•    نیازی به مخلوط کردن نیست، رزین و سخت کننده به واسطه ی میکسر (سری) مخصوص حین بیرون ریختن با هم ترکیب  می شوند.

عملکرد چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ:

رزین دو جزئی اپوکسی بوسونگ با قدرت نفوذ مولکولی بالا در بتن برای کاشت در سوراخ های صیقلی بهترین گزینه است.

امکان تزریق در بتن پر از آب دست پیمانکار برای انجام عملیات کاشت در آب و هوای مختلف و همینطور پروژه های مرتبط با آب را باز می گذارد.

چسب کاشت اپوکسی۲۱ دارای تاییدیه Annex C2 اتحادیه اروپا، گزینه مطمئن برای تحمل بارهای دینامیکی (ضد زلزله) است. این چسب قابلیت کاشت در آب دارد و به حرارت آتش مقاوم است.

ویسکوزیته ایده آل چسبهای بوسونگ برای کاشت سربالا (زیر سقف) از لحاظ کیفیت مطلوب اجرا (فنی) و عدم اتلاف چسب (اقتصادی)، جزء ویژگیهای قابل توجه رقابتی BOSSONG میباشد.

 موارد استفاده از چسب کاشت میلگرد EPOXY21 بوسونگ:

•    مناسب برای کاشت میلگرد

•    گاردریل ها

•    اتصالات ماشین آلات سنگین

•    اتصالات سازه های فولادی

•    سکوهای باربرداری

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود